
Marta Tužilová
Hudební publicistice se věnuje několik desetiletí a jako typického Blížence ji celoživotně těší možnost věnovat se zdánlivě odlišným žánrům, oborům a osobnostem. Vysokoškolské vzdělání v hudebním oboru využila zejména v Supraphonu, realizovala vlastní scénáře výstav doma i v zahraničí včetně veletržních expozic, často spojených s koncerty, připravovala pravidelné televizní pořady. Počátkem 90. let založila MATagency pořádající koncerty, výstavy s hudební i výtvarnou tématikou a spolupracující s produkcemi zaměřenými na operní a písňová představení. Spolupráce s Harmonií jí dlouhodobě poskytuje radost zúročit hudební vzdělání, dosavadní znalosti a zkušenosti a propojovat lásku k hudbě s inspirací novými hudebními směry i umělci.
Velikonoční Collegium 1704: Mimořádný Mesiáš
24. březen 2016Pro velikonoční čas připravil Václav Luks se svým Collegiem 1704 v rámci jubilejní sezóny 2015 – 16 dílo, které je těmto nejvýznamnějším křesťanským svátkům nejblíže. Ve zcela zaplněném Rudolfinu pražským i zahraničním publikem zaznělo 22.3. ikonické oratorium Georga Friedricha Händela Mesiáš v provedení souboru Collegium 1704 a Collegium Vocale 1704, s nimiž Václav Luks oslavil v loňském roce 10.výročí založení. Přizvaní zahraniční sólisté se připojili k vzorovému nastudování
Silvestrovské a novoroční koncerty symfonických orchestrů stále častěji nabízejí nejen osvědčenou klasiku, ale spojením s umělci jiných a leckdy i velmi odlišných žánrů se snaží nabídnout posluchačům k oslavám odchodu starého a příchodu nového roku netradiční program. Filharmonie Hradec Králové pro svůj Silvestrovský koncert 2015 zvolila titul „Děkuji, bylo to krásné…“ pro milé a veselé rozloučení s uplynulým rokem.
Introduction s jemnou tečkou - debut Kristiny Fialové
25. září 2015Violistka Kristina Fialová se pozvolna dostává do povědomí české hudební veřejnosti, její letošní debut na Pražském jaru zaujal a napověděl mnohé z jejích dosavadních zkušeností a úspěchů v zahraničí. Studia v Kodani se zúročila v jejím debutovém albu, které hudebně režíroval profesor kodaňské akademie Tim Frederiksen. Na rozdíl od debutového květnového koncertu, kde dílům soudobých
Hrad Pernštejn nabídl letošnímu výročnímu festivalu Concentus Moraviae svůj renesanční Rytířský sál a vybral si jednu ze skutečných lahůdek – renesanční italskou hudbu v podání proslulého Marco Beasleye, letos jmenovaného rezidenčním umělcem festivalu. Tenorista Marco Beasley přinesl v pondělí 9.června do hradního prostředí vše, co ho léta charakterizuje: zprvu přirozený a jakoby nenápadný projev se během prvních taktů rázem promění a odhalí úžasnou osobnost s mimořádnou schopností hudební i slovní komunikace s posluchačem, jehož