sobota, 10. září 2005

Kathleen Ferrier - Songs Of The British Isles

Kathleen Ferrier: Songs Of The British Isles Kathleen Ferrier: Songs Of The British Isles

Kathleen Ferrier - alt, Phyllis Spurr, John Newmark, Frederick Stone - klavír. Text: A. Nahráno: 1949 - 1952. Vydáno: kompilace 2005. TT: 74:48. ADD. 1 CD Naxos Historical 8.111081 (distribuce Classic).

Legendární pěvkyni Kathleen Ferrier jistě není třeba představovat. Obsah reprezentativního výběru nabízí dobrý průřez z jejích nahrávek lidových, zlidovělých písní a písní skladatelů, kteří psali na lidové texty a v duchu ostrovního lidového odkazu i komponovali. Z těch je nejznámější Vaughan Williams, zde zastoupený pouze jednou písní. Zpěvačka nahrála tyto perličky na vrcholu své kariéry a podle mě svým způsobem nastavila laťku tak vysoko, že ji ještě nikdo neposunul výše. V jejím podání jsou lidové písně britských ostrovů prostě nádherné a kouzlo nedokonalé nahrávací techniky dojem jedinečnosti ještě umocňuje. Deska má jediný problém. Vlastníkem všech tracků je firma Decca (London), která poměrně nedávno vzdala Kathleen Ferrier poctu boxem CD a DVD, a to včetně lidových písní. Pravda za vyšší cenu, leč s reprezentativnějším bookletem. Jinak je to titul jako stvořený pro člověka obdivujícího výrazné osobnosti gramofonové historie. Ostatně titul vyšel ve skvělé řadě Great Singers na značce Naxos Historical.

Vydavatel: Naxos Historical/distribuce Classic

Stopáž: 74:48

Nahráli: Kathleen Ferrier - alt, Phyllis Spurr, John Newmark, Frederick Stone - klavír