pondělí, 24. červen 2002

Jacques Offenbach: Les contes d'Hoffmann

Reedice Offenbachových Hoffmannových povídek je věnována sopranistce Beverly Sills , umělkyni, která plnými doušky ochutnala slávy i protivenství, provázející hvězdné kariéry (na jeviště Metropolitní opery se dostala až po odstoupení mocného Rudolfa Binga, který byl vůči ní zaujatý) a prošla šťastnými i tragickými životními chvílemi jako žena a matka. Po ukončení své pěveckém kariéry roku 1979 vedla deset let ansámbl New York City Opera. Byla jednou z mála zpěvaček, která v Offenbachově opeře zpívala čtyřroli Stelly, Olympie, Giulietty i Antonie, čtyři různé ženské charaktery a hlasové typy. Na nahrávce je i další čtyřrole: v rolích Lindorfa, Coppélia, Dapertutta a Miracla je zde zaznamenán výkon Normana Treigla . Adekvátně je doplňuje měkký, lehký tenor Hoffmannův v podání Stuarta Burrowse . Za zvláštní zmínku stojí výkon orchestru a sboru, obojí - ačkoli v americkém provedení - plné francouzského šarmu. Americká firma Westminster Records je na našem trhu méně známa, má ovšem dlouholetou tradici. Byla založena roku 1949 a stála u zrodu dlouhohrajícího záznamu. (Jedním z jejích spoluzakladatelů byl dirigent Heinrich Swoboda, který mezi válkami také působil v Čechách.) Firma od samého počátku spojovala díky svému mezinárodnímu týmu (mnozí pocházeli z Vídně) kontinenty. Westminster Records se prezentuje snímkem, který má všechny parametry dobré práce, včetně zvukařské a produkční přípravy.

Vydavatel: Westminster Records / Universal Music

Stopáž: 72:06 + 77:21

Nahráli: Beverly Sills, Stuart Burrows, Norman Treigle, John Alldis Choir, London Symphony Orchestra, Julius Rudel