středa, 8. leden 2003

Alexander Sitkovetsky: Sitkovetsky Plays Romantic Russian Rarities - Čajkovskij, Glinka, Glier, Rachmaninov, Prokofjev, Wieniawsky, Zimbal

Debut mladého houslisty Alexandra Sitkovetského (nar. 1983) předkládá jednostranně vybrané drobné skladby ruských skladatelů. Výběr uvádí Vzpomínka na Moskvu Henryka Wieniawského a ukončuje Fantazie Efrema Zimbalisty. Právě brilantní kompozice Wieniawského dala interpretovi podklad k předvedení skvěle vypracované techniky, ostatní - většinou romantické skladby - ukázaly nádherný, mnohobarevný tón. Pět částí z Prokofjevova baletu Cinderella , aranžovaných pro housle a klavír, pak vypovědělo o citlivosti interpreta vytvořit na malé ploše různé světy a poukázalo na schopnost odlišit je stylově i výrazově. Alexander Sitkovetsky natočil tuto svou první desku v sedmnácti letech a to dokazuje, že je bezesporu zcela výjimečným talentem v houslovém světě. Typem hry by se mohl zařadit do "stáje" Maxima Vengerova, jehož mistrovských kurzů se také zúčastnil. Se skvělým doprovodem své matky nezůstala v jejich souhře opomenuta ani nota. Glierova Romance op. 3 a Rachmaninova Romance op. 6 napovídají v pojetí mladičkého houslisty o smyslu pro výrazové proporce. Vzdor širokodeché rozehranosti melodie, v níž září jeho bohatě probarvený tón, nepřekročila rozezpívanost do bezbřehé romantičnosti. Talentovaný mladý umělec jistě bude svými dalšími deskami plnit seznamy dobrých houslových nahrávek, neboť je připraven pro jasnou sólovou dráhu.

Vydavatel: Angel Records / EMI Czech Republic

Stopáž: 59:12

Nahráli: Alexander Sitkovetsky - housle, Olga Sitkovetsky - klavír