Ahn Trio: Groove Box

Nahrávka začíná skladbou Riders on the Storm skupiny The Doors v zajímavé aranži mladého českého skladatele Michala Rataje. Ten se podílel i na úpravě skladby Milonga del Angel Astora Piazzolly, která je čtvrtou v pořadí na tomto CD. Druhou skladbou je Yellow Beach Michaela Nymana, speciálně napsaná pro Ahn Trio. Následuje The Engadiner Suite nejstaršího ze skladatelů CD Maurice Jarreho. Čtyřdílná svita zpracovává motivy „Léta“, „Podzimu“, „Zimy“ a „Jara“. Ta je také nejtradičnější a dá se říci i nejlyričtější skladbou CD. Po krátké Piazzolově skladbě následuje nejdelší kus – šestivětý Swing Shift mladého amerického skladatele Kenji Bunche. Pocta New Yorku jako městu zakouřených klubů, odrazu světel na mokrých chodnících je, dle mého názoru, nejnosnější a nejnápaditější skladbou celého CD. Ahn Triu, kterému je věnována, sedí jako ulitá a dává možnost ukázat všechny výrazové a technické stránky hráček, včetně jejich přesahu z „klasiky“ do dalších žánrů. Jedna z částí této skladby dala název celému CD. Poslední kompozicí je melancholická Ukolébavka izraelského skladatele Ronna Yedidii.

CD představuje klasické obsazení tria v nových, netradičních skladbách a ukazuje tak další zvukové možnosti tradičních nástrojů. Z interpretace Ahn Tria čiší nespoutané mládí, dravost a temperament, na druhé straně mu nechybí lyrika, romantika a melancholie. Dramaturgie představuje známé i méně známé současné skladatele; jednotící linkou všech skladeb je quasi minimalistická parketa, výrazný rytmus a neoromantismus lyrických pasáží v některých skladbách. Nejen proto určitě osloví řadu mladých posluchačů, kteří hledají nové výrazy a podoby soudobé vážné hudby.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 74:17

EAN: 0724355735720