Korejští novináři a influenceři přijeli za Rokem české hudby

Zahájení festivalu Smetanova Litomyšl, premiéru Straussovy opery Salome v brněnském Janáčkově divadle či ikonická místa historie hudby v Praze navštívili v uplynulém týdnu novináři a influenceři z Jižní Koreje. Jejich cestu zorganizovaly společnými silami kanceláře agentury CzechTourism a Českého centra Soul jako svůj první větší společný projekt, který je cílený na přípravy propagace Roku české hudby 2024 a Smetanova výročí narození.

„Hlavní ambicí cesty byla prezentace Česka jako přední hudební destinace Evropy spojená nejen s návštěvou živých představení, ale i míst spojených se slavnými skladateli a vrcholy českého hudebního dědictví,“ říká ředitel Českého centra Soul Michal Emanovský.

Účastníci cesty si také dali za cíl přiblížit korejským milovníkům vážné hudby prostřednictvím mediálních výstupů či YouTube videí i festival konající se v rodném městě Bedřicha Smetany, v Litomyšli, kde se bude příští rok slavit dvousté výročí jeho narození.

Prohlídka rukopisů Hudebního oddělení Národní knihovny ČR s vedoucí oddělení Zuzanou Petráškovou, foto České centrum Soul

Korejská influencerka An Inmo a novinářky z prestižních časopisů Auditorium a Strad specializovaných na klasickou hudbu navštívily rovněž Hudební oddělení Národní knihovny, koncertní sály v Obecním domě či Rudolfinu. Přespaly v hotelech s hudební tematikou Aria Praha či Mozart Hotel Prague. Také si prohlédly prostory Českého muzea hudby, unikátní kolekci v Lobkowiczkém paláci či si vyzkoušely zahrát na klavír v největší výrobně akustických pian v Evropě – v královohradecké firmě Petrof. „Naší ambicí bylo inspirovat korejské milovníky vážné hudby k cestování po Česku. Vzhledem k rozsáhlosti našeho hudebního dědictví a množství kvalitních festivalů můžeme usilovat o zařazení do itinerářů korejských cestovek, které už vozí své klienty zejména do Německa, Vídně, Salcburku či třeba Verony,“ dodává Michal Procházka, ředitel ZZ Korea agentury CzechTourism.

Michal Emanovský doplnil, že Česko je zajímavou a cenově výhodnou volbou k různým studijním cestám a pobytům pro mladé korejské studenty a profesionály z oblasti vážné hudby. Letos se mladí korejští hudebníci mohli také přihlásit prostřednictvím Českého centra Soul na letní hudební kurzy v Česku s možností získání stipendia.

Akce byla uspořádána ve spolupráci s řadou českých partnerů, včetně Krajského úřadu Jihomoravského kraje, destinační společnosti Východní Čechy, Národního divadla Brno, FOK, České filharmonie a dalších.

Agentura CzechTourism je státní příspěvkovou organizací Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je propagace turistického ruchu a cestování do Česka. Česká centra jsou příspěvkovou organizací Ministerstva zahraničních věcí České republiky a jsou jejím stěžejním nástrojem kulturní diplomacie. Jejich posláním je šíření a podpora dobrého jména Česka ve světě a posilování kulturních vztahů mezi zeměmi.

Sdílet článek:

Aktuální číslo

Nejnovější