středa, 14. červenec 2004

Vesselina Kasarova: The Magic of Kasarova - Mozart, Rossini, Bellini, Massenet, Berlioz, Gluck, Händel

Firmy vydávají svým hvězdám kompilace z různých důvodů. Může to být rekapitulace jasně definované etapy před nástupem nové, může to být pouze komerční tah, může to také znamenat rozloučení s interpretem nebo připomínka něčeho krásného, co už není. Věřím, že kompilace Vesseliny Kasarovy patří k prvnímu typu. Vydavatel udělal dobrý výběr, jenž představuje zpěvačku v různých výrazových polohách, i když ona dramatičtější mohla být zastoupena více. Třeba je to ale téma spíše pro další etapovou kompilaci. Na desce hraje hodně orchestrů (hlavně německých), jež dirigují renomovaní umělci. Nic nekazí, ale také ničím zvláštním neoslňují. Mimořádná je pouze Vesselina Kasarova. Její okouzlující, neobyčejně tvárný a barevně podmanivý hlas je skutečně jedinečný. To je také jediný důvod, proč tuto kompilaci doporučuji. Ale ten stojí za to.

Vydavatel: Red Seal / BMG

Stopáž: 79:57

Nahráli: Vesselina Kasarova - mezzosoprán, Juan Diego Flórez, Monica Schmitt, Henrike Paede, Chor des Bayerisches Staatsorchester, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin aj., dirigenti: Roberto Abbado, Ivor Bolton, Sylvain Cambreling, Frédéric Chaslin, Sir Colin Davis aj.

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.