neděle, 4. srpen 2002

Vesselina Kasarova: Nuit Resplendissante - Francouzské operní árie - Meyerbeer, Gounod, Berlioz, Thomas, Saint-Saëns, Lalo

V pořadí již desátý projekt původem bulharské mezzosopranistky Vesseliny Kasarovy u firmy BMG je věnován francouzské romantické hudbě, a to výhradně lyrické. I když se Kasarova ve své diskografii dotkla i německé hudby (písně Schuberta, Brahmse a Schumanna), její talent a naturel se plně rozvinul v hudbě italské a hlavně francouzské provenience. Dramaturgie tohoto alba nabízí jak známé tituly, tak hudbu pro českého posluchače asi zcela neznámou (Lalo - Le Roi d'Ys, Gounod - Cinq-Mars, Sapho, Meyerbeer - Le ProphÉte ). Osobnost zpěvačky je dnes v pěveckém světě naprosto nepřehlédnutelná a v určitém repertoáru jen těžko zastupitelná. Je vynikající herečkou a svými pěveckými kvalitami připomíná svoje velké předchůdkyně. Má mimořádně objemný volumen, který dokáže bez problémů ku prospěchu interpretované hudby zkáznit. Při poslechu jsem se nemohl zbavit pocitu, že je pro tuto hudbu povolanější nežli její francouzské kolegyně.

Překvapivým údajem je stopáž. Vydat v dnešní době nahrávku významného umělce v délce necelých 54 minut je nonsens, za který by se měla firma stydět, a tak vysoké hodnocení patří v tomto případě pouze mimořádnému výkonu zpěvačky.

Vydavatel: Victor / BMG

Stopáž: 53:40

Nahráli: Vesselina Kasarova - mezzosoprán, Münchner Rundfunk Orchester, Frédéric Chaslin