neděle, 4. srpen 2002

Vesselina Kasarova: Nuit Resplendissante - Francouzské operní árie - Meyerbeer, Gounod, Berlioz, Thomas, Saint-Saëns, Lalo

V pořadí již desátý projekt původem bulharské mezzosopranistky Vesseliny Kasarovy u firmy BMG je věnován francouzské romantické hudbě, a to výhradně lyrické. I když se Kasarova ve své diskografii dotkla i německé hudby (písně Schuberta, Brahmse a Schumanna), její talent a naturel se plně rozvinul v hudbě italské a hlavně francouzské provenience. Dramaturgie tohoto alba nabízí jak známé tituly, tak hudbu pro českého posluchače asi zcela neznámou (Lalo - Le Roi d'Ys, Gounod - Cinq-Mars, Sapho, Meyerbeer - Le ProphÉte ). Osobnost zpěvačky je dnes v pěveckém světě naprosto nepřehlédnutelná a v určitém repertoáru jen těžko zastupitelná. Je vynikající herečkou a svými pěveckými kvalitami připomíná svoje velké předchůdkyně. Má mimořádně objemný volumen, který dokáže bez problémů ku prospěchu interpretované hudby zkáznit. Při poslechu jsem se nemohl zbavit pocitu, že je pro tuto hudbu povolanější nežli její francouzské kolegyně.

Překvapivým údajem je stopáž. Vydat v dnešní době nahrávku významného umělce v délce necelých 54 minut je nonsens, za který by se měla firma stydět, a tak vysoké hodnocení patří v tomto případě pouze mimořádnému výkonu zpěvačky.

Vydavatel: Victor / BMG

Stopáž: 53:40

Nahráli: Vesselina Kasarova - mezzosoprán, Münchner Rundfunk Orchester, Frédéric Chaslin

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.