pátek, 9. listopad 2007

Václav Hradecký - Forte fortissimo

Václav Hradecký - Forte fortissimo Václav Hradecký - Forte fortissimo

Vydal Radioservis ve spolupráci s Českým rozhlasem v roce 2006. 1. vydání. ISBN 80-86212-48-3.

Před třemi čtyřmi lety vycházely v HARMONII fejetony Lukáše Hurníka doprovázené kresbami Václava Hradeckého. Měly mimořádný úspěch. Některé z nich najdete i v útlé knížce, kterou vloni vydal Radioservis. Soudě podle vtipných kreseb má pan Hradecký smysl pro hudební zkratku, umí pozorovat svět kolem sebe a miluje hudbu. Jeho výtvarný rukopis je osobitý a tudíž by byl v záplavě jiných karikaturistů snadno rozpoznatelný, kdyby...! Kdyby ovšem taková záplava existovala. Lidí, kteří se zabývají takovouto svétbytně nevážnou reflexí vážné hudby, není mnoho. K ní je skutečně zapotřebí hudbu znát, milovat a žít v ní. Je to kniha, která potěší duši. Přes nesporně výrazný apel si však myslím, že by byla ještě zajímavější, kdyby to byl společný literárně výtvarný projekt Lukáše Hurníka + Václava Hradeckého. Pěkné slogany štěpný fejeton nebo glosu nenahradí.

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.