čtvrtek, 5. únor 2004

The Dowland Project, Care-charming sleep

Napsal(a) 

booklet booklet
Producent mnichovské firmy ECM Manfred Eicher téměř každým projektem svojí firmy překvapí - dramaturgií, interpretací nebo novým pohledem na známou hudbu. Na CD s názvem The Dowland Project nenajdete ani jednu skladbu anglického komponisty 17. století Johna Dowlanda, a přitom jeho poetika ovlivňuje podobu desky zcela zásadně. A to nejen ideově a literárně, ale i kompozičně. Například už tím, jak Dowland začal zvýrazňovat dominanci dvou pásem - basového základu a melodické linie. Skupina pěti skvělých hudebníků si pohrávala ve studiu s hudbou italských a anglických tvůrců s naprostou svobodou a jejich vlastní improvizace znějí jako samozřejmá, integrální součást hudební materie. Ostatně archetypální principy improvizace zde slouží i jako oblouk mezi renesancí a dneškem. Hudebníci v čele se skvělým zpěvákem Johnem Potterem vytvořili jakoby jinou realitu. V nové, snivé dimenzi, barevně mihotající se a někdy až téměř mysteriózní, je pak možné ledacos, třeba samozřejmý dialog sopránového saxofonu s chitarronem. Eicherovi se opět podařilo přijít s něčím zvláštním, neobvyklým, s něčím, co může oslovit lidi, kteří hledají nové podněty, nezvyklé pohledy na starou hudbu.

Vydavatel: ECM / 2HP Production

Stopáž: 62:51

Nahráli: Jon Potter - zpěv, Stephen Stubbs - chitarrone, barokní kytara, John Surman - sopránsaxofon, basklarinet, Maya Homburger - barokní housle, Barry Guy - kontrabas

Body: 6 z 6 - tip Harmonie

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.