neděle, 17. únor 2002

Sarah Chang, Plácido Domingo: Fire & Ice - Sarasate: Concert Fantasy on "Carmen" op. 25, Zigeunerweisen op. 20, Massenet: Méditation, Ravel:

Debutové album Sarah Chang vydala firma EMI v roce 1992, o rok později jí udělil časopis Gramophone ocenění "Nejlepší mladý umělec roku". Od té doby sbírá úspěchy po celé světě. Recenzovaný titul je už jejím jedenáctým albem pod křídly EMI. Sarah Chang patří do elitní světové houslové třídy a potvrzuje to v podstatě i zde. Titul Fire & Ice neberte doslova. Ledem v nadsázce myslel producent asi ušlechtilost a citovou stydlivost Dvořáka a Beethovena, v jejím podání, kdy ohnivý tón proniká vším, však nemůže být o mrznutí ani řeči. Zvláště Dvořák by zasloužil přece jenom více výrazové přiměřenosti a nadhledu. Osou desky jsou tři čísla: obě virtuózní skladby Sarasateho a potom do poslední notičky a smyku vycizelovaný Ravelův Cikán , který zní skutečně cikánsky (nebo chcete-li romsky). Jeho dlouhé úvodní sólo je v podání houslistky skutečně lahůdkou, jaká se slyší v takové tónové a výrazové intenzitě jen málokdy. Nahrávka je triumfem Plácida Dominga , který se v posledních letech stále víc profiluje v nahrávacím byznysu jako výrazná dirigentská osobnost. Nejdříve se prezentoval jako dirigent pěveckých alb kolegů (viz nahrávka s José Curou), teď se už úspěšně vrhá do čistě instrumentálních vod. Je to příjemná deska pro dobrou pohodu, jež nezklame vaše očekávání.

Vydavatel: EMI Classics / Monitor-EMI

Stopáž: 60:04

EAN: 0075596113724