pátek, 13. srpen 2004

Sarah Brightman: Harem A Desert Fantasy

Známá zpěvačka Sarah Brightman nabízí po CD verzi svého quasi orientálního projektu audiovizuální verzi. Obraz tak účinně umocňuje pouhou zvukovou verzi. DVD je zachycení zpěvaččiny fantazie, jak vidí svět - pokus o velmi romantickou syntézu západní a východní civilizace, poevropštěný svět orientu nebo jinak západní kultura okořeněná popovými prvky orientu. Ne náhodou jsou nejpravdivějšími sekvencemi video klipů tváře domorodců a obrazy krajiny. Jinak se jedná o eroticky okořeněné vlnění krásných ženských těl a vlnění popové hvězdy s odleskem mládí. Všechno je jen hra, fantazie, sen, neuchopitelné prolínání reality a virtuálna. Nevlní se jen zpěvačka, ale i chudák Puccini nebo Borodin. Brightman každý track patřičně uvádí, aby naznačila divákovi náladu a navedla ho na správnou strunu vnímání. Jedno však musí ocenit každý - profesionální práci kameramana, režiséra, mistra světelných efektů a umění vizážistů. Co je to však platné, když stejně má divák po celý film pocit, jako by se před ním vlnila a zpívala odkvetlá panenka Barbie.

Vydavatel: Angel Records

Body: 1 z 6

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.