Reverie – Davidov, de Falla, Elgar, Fauré, Liu, Lloyd Webber, Paradis, Piazzolla, Schubert, Schumann, Sibelius, Čajkovskij, Barsanti, Villa-Lobos

Jian Wang – violoncello, Göran Söllscher – kytara. Produkce: Valérie Gross. Text: A, N, F. Nahráno: 8/2006, Kirche St. Osdag, Mandelsloh. Vydáno: 2007. TT: 64:30. DDD. 1 CD Deutsche Grammophon 4776401 (Universal Music).

Pro projekt s názvem Reverie zatoužil violoncellista Jian Wang vyměnit obligátní klavírní doprovod za jiný nástroj, a tak jeho volba padla na kytaristu Görana Söllschera. Výběr repertoáru od skotských tradicionálů přes romantické kousky po Piazzollu a muzikálovou melodii Lloyd Webbera se nese v jednotné snivé náladě (s výjimkou vstupní svižné Danza espanola Fally a Schubertovy Die Biene ). Jde v podstatě o drobné přídavkové skladbičky, ve kterých nenajdeme prvky technické virtuozity (violoncellista se občasnými rychlejšími pasážemi nezabývá moc pečlivě a nelituje not „spadlých pod pult“). Poté, co se během celé desky nesetkáme s jediným interpretačně zajímavým momentem, přejde snění spíše v ukolébání (ze kterého nás vytrhnou až podivné změny temp v závěrečné Memory ). Aby se přiblížil subtilnímu zvuku kytary, užívá Wang tenký, málo rozvibrovaný tón, nicméně na druhou stranu by Söllscherovi velmi prospělo, kdyby se nechal více inspirovat svým spoluhráčem a snažil se zapracovat na svém nevýrazném tónu a na obohacení svého výrazového rejstříku. Švédský kytarista bohužel nedokáže zahrát frázi tak, aby měla tah, což je v tomto druhu repertoáru škoda dvojnásob. Kromě obehraného Schumannova Snění však deska obsahuje mnohé méně známé „sladké“ melodie, a tak ji lze doporučit jako kultivovanou zvukovou kulisu, která může navodit příjemnou náladu a u které nemusíme litovat, že o něco přijdeme, když se doopravdy zasníme.