pátek, 9. červen 2006

Maurice Duruflé: Kompletní sborové dílo

Maurice Duruflé: Kompletní sborové dílo Maurice Duruflé: Kompletní sborové dílo

Clare Wilkinson - mezzosoprán, Thomas Herford - baryton, Catherine Dawson - violoncello, Mark Wiliams - varhany, Choir of Trinity College, Cambridge, Richard Marlow - sbormistr. Produkce: Morten Winding, Richard Marlow. Text: A, N, F. Nahráno. 7/1999, 1/2000, 1/2005. Vydáno: 2005. TT: 66:34. DDD. 1 CD Chandos CHAN 10357 (distribuce Panther).

V případě tohoto CD je již od prvních minut jasné, že jeho poslech bude pro každého požitkem. Choir of Trinity College Cambridge , sbor s mnohasetletou tradicí, prezentuje snad všechny krásy sborového zpěvu - intonační přesnost, krásnou a jednotnou barvu ženských a mužských hlasů, lehkost zpěvu ve vysokých polohách, širokou dynamickou škálu. Sborové skladby francouzského skladatele Maurice Duruflé mohou nejlépe vyznět právě v podání vyspělého sborového tělesa tohoto typu.

Maurice Duruflé (1902 - 1986) začínal jako sborový zpěvák v katedrále v Rouen, většinu svého života působil poté jako varhaník v pařížském kostele Saint-Etienne-du-Mont. Jako skladatel nezanechal po sobě rozsáhlé dílo - po vzoru svého učitele Paula Dukase byl k vlastní tvorbě velice kritický. Jeho kompletní sborové dílo čítá čtyři skladby a vešlo se na jeden kompaktní disk. Ze všech z nich vyzařuje hluboké propojení s tajemstvím a symbolikou latinského náboženského textu - Requiem je řazeno hned po boku stejnojmenného díla Gabriela Faurého, Mše "Cum jubilo" či Quatre Motets sur des thémes grégoriens jsou spíše meditací a modlitbou než dramaticky a okázale vystavěné vokální dílo pro koncertní síně. Posluchač zřetelně rozpozná vliv gregoriánského chorálu; doprovod varhan často tvoří barevné pozadí k hlasům (například nádherný začátek Sanctus v Requiem). Sbormistr Richard Marlow výborně tlumočí poselství Duruflého skladeb, z nichž k posluchači promlouvá harmonie, pokora a vyváženost.

Vydavatel: Chandos/Panther

Stopáž: 66:34