Lost Songs of a Rhineland Harper. X & XI centuries

Nejnovější opus z dílny renomovaného ansámblu Sequentia se snaží posluchačům představit jednu z nejzajímavějších, ale zároveň nejhůře zachytitelných, vrstev hudebního života – totiž světský zpěv raného středověku. Na tomto albu můžeme slyšet rekonstrukci repertoáru, který zazníval jako zábavní hudba mezi středověkými kleriky. Slovo rekonstrukce je tu plně na místě, neboť badatelé a interpreti se musí v tomto případě vypořádat s mnohými úskalími počínaje úplnou absencí nebo nejasností zápisu melodie a poškozením textu konče, nehledě na otázku provozovací praxe. Souboru Sequentia v čele s vedoucím Benjaminem Bagbym se toto všechno podařilo překonat přímo bravurně. Skvěle propracovaná dramaturgie představuje dochovaný repertoár ve třech různých tematických odstínech – Zpěvy harfy , Obraz svítání a Touha a svádění , jež i bez předchozího poslechu dávají tušit, o čem bude v následujících 75 minutách řeč. Nadšení z hudebního výkonu ansámblu nezkalí ani drobné intonační nedostatky zpěváků, ba naopak – spíše ještě více podtrhují živost snímku, jenž doslova dýchá dávnověkem. Zvláštní pozornost si zaslouží nádherně barevný hlas švédské mezzosopranistky Agnethe Christensen . Špičkově vybavený booklet už nás jen utvrdí v tom, že ve svých rukou držíme pečlivě vybroušený vzácný klenot z bohaté pokladnice středověkého světského zpěvu.

Vydavatel: Deutsche Harmonia Mundi / BMG

Stopáž: 74:29

Nahráli: Sequentia, Benjamin Bagby.

Body: 6 z 6 – tip Harmonie

Sdílet článek: