Léo Delibes: Lakmé – highlights

Mado Robin, Agnes Disney, Libero de Luca, Jean Borthayre, Orchestre et Ch´ur de l'Opéra-Comique Paris, Georges Sébastian. Produkce: neuvedeno. Text: bez textu. Nahráno: 1952. Vydáno: 2004. TT: 42:48. AAD. 1 CD Decca 475 6158 (Universal Music).

Upřímně řečeno, nevím, jak mám snímek hodnodit – dvě „háčka“ odpovídají mému vztahu k podobným extraktům než kvalitě interpretů či technickému zpracování snímku. Možná se mýlím, ale obávám se, že v tomto hávu se snímek brzy octne ve zlevněných výprodejích mezi stovkami a tisícovkami jiných „highlights“. Záměrem produkce bylo poskytnout posluchači líbivé zpívání bez dalších nároků, hudbu jako kulisu. Deset oblíbených čísel, pochopitelně včetně „květinového duetu“ pro nenáročného posluchače za lidovou cenu. Nic víc. Pro takový osud a určení je ovšem nahrávky škoda. Fenomenální Mado Robin jako Lakmé je příkladem stříbřitého sopránu, s jakým už se dnes sotva potkáme, k jejím nejvíce obdivovaným rolím patřila Lucia z Lammermooru; zemřela dvaačtyřicetiletá, na vrcholu kariéry. Geralda, jednu ze svých nejlepších rolí, zpívá švýcarský tenor, dlouhá léta v obou pařížských operách působící Libero de Luca . Přestože se jedná o mono snímek přes padesát let starý, je nahrávka podivuhodně čistá. Vydávají se snímky, jež rozhodně takovou zvukovou kvalitu nemají, a zde se ze zdařilé nahrávky vytvořilo ve své podstatě podřadné zboží. Kdo je jiného názoru, ať si snímek koupí, zklamán rozhodně nebude. Já bych však rozhodně dala přednost kompletní opeře s plným vybavením a ráda si na ni připlatím.

Vydavatel: Decca/Universal Music

Stopáž: 42:48

Body: 2 z 6