úterý, 4. prosinec 2001

Johann Fischer: Missa Inventionis Sanctae Crucis, Concertus de Sancta Cruce, O Crux Venerabilis, Offertorium de Dedicatione Templ

Marek Štryncl v bookletu tvrdí, že Johann Caspar Ferdinand Fischer (1656-1746) je skladatelem s velkou budoucností. Po poslechu desku mu jistě dáte za pravdu. Díky autorům spartací a realizací Emiliánu Troldovi a Tomáši Slavickému, kteří objevili jeho skladby v archivu Rytířského řádu Křížovníků s červenou hvězdou, a nadšenému interpretačnímu týmu budou moci zájemci z řady zemí posoudit melodickou krásu a kompoziční zručnost polozapomenutého "českého" mistra. Supraphon se dal přesvědčit, aby světové premiéry Fischerových děl vydal, a dobře učinil. Myslím, že je to přesně ten typ hudby, který by mohl ve světě slavit úspěchy. Marek Štryncl vsadil na podobný tým hráčů a zpěváků jako u Zelenky (Sub olea pacis - Supraphon). Výsledek je ještě lepší, neboť jestliže u Zelenky jsem měl drobné výhrady k sólovým zpěvákům, zde zpívají po vokální i technické stránce slyšitelně lépe. A tak rozpačitost zůstala pouze nad kontratenoristou Forsterem , jehož hlas rozhodně nepatří k těm, které by posluchače dojímaly. Orchestr Musica Florea byl opět dirigentem výborně připraven a u nás bezkonkurenční výkon podal i hradecký chlapecký sbor Boni Pueri . Škoda, že v dobře připraveném bookletu nezbylo místo na český překlad latinských textů.

Stopáž: 53:20

Nahráli: Anna Hlavenková, Gabriela Eibenová, Markus Forster, Jaroslav Březina, Michael Pospíšil, Boni Pueri (sbormistr Pavel Horák), Musica Florenta, Marek Štryncl