neděle, 3. březen 2002

Joan Sutherland: La Stupenda - Verdi, Delibes, Offenbach, Mozart, Donizetti, Rossini, Bellini, Balfe, Bishop, J. Strauss II, Händel, Gliere,

Název tohoto titulu je vskutku příhodný. Jen málo hlasů 20. století bylo tak nádherných jako soprán Australanky Joan Sutherland (nar. 7. 11. 1926). Decca, pro kterou nahrávala třicet let, jí dala k narozeninám moc pěkný dárek - reprezentativní kompilaci z jejích nahrávek. Uvědomíme-li si, že debutovala v roce 1949, tak fakt, že ještě v roce 1988 výborně natočila Cileovu Adrianu Lecouvreur je hodný nejvyšší úcty. Titul nabízí pohledy na všechny stránky jejího mnohostranného hlasu: lyrickou, koloraturní i dramatickou. Navíc pestrost výběru zaručuje, že vás od přehrávače jen tak něco neodtrhne. Výkon orchestrů sice není vždy prvotřídní, přece jenom je rozdíl mezi Londýnským symfonickým orchestrem a příležitostně sestaveným orchestrem nebo orchestrem Pařížské konzervatoře , nicméně nad vším dominuje jedinečný hlas Joan Sutherland. Ostatně její mimořádné technické a dechové dispozice inspirovaly leckteré umělce druhé poloviny 20. století včetně jejího dlouholetého přítele Luciana Pavarottiho (editor vybral jejich spolupráci v duetu z Donizettiho Lucie di Lammermoor , 1971, a ve scéně z Pucciniho Turandot , 1972). Většinu nahrávek samozřejmě diriguje zpěvaččin manžel Richard Bonynge .

Vydavatel: Universal Music

Stopáž: 153:26

EAN: 0028947002628