neděle, 3. březen 2002

Joan Sutherland: La Stupenda - Verdi, Delibes, Offenbach, Mozart, Donizetti, Rossini, Bellini, Balfe, Bishop, J. Strauss II, Händel, Gliere,

Název tohoto titulu je vskutku příhodný. Jen málo hlasů 20. století bylo tak nádherných jako soprán Australanky Joan Sutherland (nar. 7. 11. 1926). Decca, pro kterou nahrávala třicet let, jí dala k narozeninám moc pěkný dárek - reprezentativní kompilaci z jejích nahrávek. Uvědomíme-li si, že debutovala v roce 1949, tak fakt, že ještě v roce 1988 výborně natočila Cileovu Adrianu Lecouvreur je hodný nejvyšší úcty. Titul nabízí pohledy na všechny stránky jejího mnohostranného hlasu: lyrickou, koloraturní i dramatickou. Navíc pestrost výběru zaručuje, že vás od přehrávače jen tak něco neodtrhne. Výkon orchestrů sice není vždy prvotřídní, přece jenom je rozdíl mezi Londýnským symfonickým orchestrem a příležitostně sestaveným orchestrem nebo orchestrem Pařížské konzervatoře , nicméně nad vším dominuje jedinečný hlas Joan Sutherland. Ostatně její mimořádné technické a dechové dispozice inspirovaly leckteré umělce druhé poloviny 20. století včetně jejího dlouholetého přítele Luciana Pavarottiho (editor vybral jejich spolupráci v duetu z Donizettiho Lucie di Lammermoor , 1971, a ve scéně z Pucciniho Turandot , 1972). Většinu nahrávek samozřejmě diriguje zpěvaččin manžel Richard Bonynge .

Vydavatel: Universal Music

Stopáž: 153:26

EAN: 0028947002628

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.