úterý, 12. červenec 2005

Giacomo Puccini - Tosca

Giacomo Puccini: Tosca Giacomo Puccini: Tosca
Maria Callas, Giuseppe di Stefano, Tito Gobbi, Orchestr a sbor Teatro alla Scala v Miláně, Victor de Sabata. Text: N, A. Nahráno: 1953. Vydáno: 2004. TT: neuvedeno. ADD. 2 CD Membran Music 221924-303 (distribuce Bohemian Music Service).

Kromě domovské firmy Marie Callas EMI vydávají live nahrávky s jejím hlasem i jiné firmy. Jednou z nich je hamburská společnost Membran International. Kompletní nahrávka Tosky spadá do počátku vrcholného období Callas. To samé lze konstatovat i v případě Giuseppe di Stefana , o kterém někteří píšou, že měl nejlahodnější tenor v gramofonové historii. Tímto spojením je dáno, že Floria Tosca a Mario Caravadossi na nahrávce září a vytvářejí ideální pěvecký pár. Kongeniálním členem centrálního tercetu je Scarpia Tito Gobbiho . Překvapujícím elementem je vysoká a pečlivě propracovaná úroveň hry orchestru. Digitální remastering není zrovna ideální a pokulhává za Toscou Marie Callas u EMI. Absenci časových údajů a bližší specifikaci nahrávky pak lze jen těžko zdůvodnit.

Vydavatel: Membran Music/distribuce Bohemian Music Service

EAN: 221924303

Nahráli: Maria Callas, Giuseppe di Stefano, Tito Gobbi, Orchestr a sbor Teatro alla Scala v Miláně, Victor de Sabata