pondělí, 23. únor 2004

Franco Corelli: The Very Best Of - Bellini, Verdi, Mascagni, Leoncavallo, Giordano, Puccini, Donizetti, Ponchielli, Cilea, Meyerbeer, Gou

Smutnou shodou okolností vyšel další díl série The Very Best Of krátce před tím, než odešel z tohoto světa jeden z nejlepších tenoristů 20. století Franco Corelli . Legendární zpěvák, jenž byl ve svém umělecky nejlepším údobí přinejmenším stejně dobrý jako takzvaní Tři tenoři, sice nebyl obecně tak známý, jak by si zasloužil (u nás nikdy nezpíval), ale jeho stopa v dějinách pěveckého umění je hodně hluboká. Nahrávky ze zlatých 60. let to téměř stoprocentně dokazují. Kompilace ukazuje Corelliho kovově znělý, barevně mimořádně bohatý a jižansky cituplný hlas v tom nejlepším, co měl v repertoáru. Samozřejmě drtivá většina tracků je věnována italské romantické hudbě. Pouze odskok do baroka a k Rossinimu ukazuje, že jeho hlavní devizou bylo omamující bel canto druhé poloviny 19. století. Schubertovo Ave Maria je pak nutnou úlitbou velkého tenora očekávání posluchačské majority.

Odešla jedna z největších pěveckých legend, postupně budou bohužel odcházet další a pokračovatelé úrovně Franca Corelliho stále na světové scéně chybějí.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 75:37, 76:57

Nahráli: Franco Corelli - tenor, Orchestry a sbory Teatro alla Scala Milano, Teatro dell'Opera di Roma, Théatre National de l'Opéra de Paris, Philharmonia Orchestra, Tullio Serafin, Zubin Mehta, Gabriele Santini, Francesco Molinari Pradelli ad.

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.