neděle, 11. leden 2004

Denyce Graves: The Lost Days - Astor Piazzolla, José María Vitter, Eliane Elias, Carlos Guastavino, Heitor Villa-Lobos, Chucho Valdés

Exkluzivní umělkyně RCA Victor Group Denyce Graves nahrála tentokrát album, které sice kopíruje dnešní celosvětovou vlnu zájmu o latino hudbu, nicméně není rozhodně vlezlé a prvoplánově komerční. Právě naopak. Hudebníci, které si pozvala zpěvačka do studia, jsou skvělí, dokonce žijícím autorům písní natolik záleželo na výsledku a tak si váží pěvecké hvězdy, že se aktivně na nahrávání podíleli jako pianisté (Vitter , Elias , Valdés ). Písně Lobose, Piazzolly a Guastavina pak mají citlivá aranžmá z pera Zieglera nebo Eliase. Denyce Graves zpívá hudbu, s kterou je bytostně sžitá a proudí z ní jako čistý pramen. Na rozdíl od jihoamerických projektů typu Plácida Dominga se jedná o nekašírovaný projekt, který ctitele této hudby určitě osloví.

Vydavatel: RCA Red Seal / BMG

Stopáž: 57:50

Nahráli: Graves - mezzosoprán, Pablo Ziegler - klavír, Hector del Curto - bandoleon, Marcos Granados - flétna

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.