Christmas with the Trapp Family Singers

Je to příběh, který zná snad každý. Novicka Maria odchází z kláštera v podhůří Alp poblíž Salcburku do rodiny ovdovělého rakouského námořního kapitána von Trappa jako guvernantka jeho dětí. Za romantických peripetií se za něho provdá a celá rodina po anšlusu utíká před Hitlerovými pohůnky do svobodného Švýcarska. Ano, dramatická epizoda ze života Trappovy rodiny se stala později předlohou jednoho z nejslavnějších filmů a muzikálů 20. století – The Sound of Music . Jak už naznačil filmový bestseller, zvláště dívky s novou matkou měly neobyčejné pěvecké nadání. Rodina toho pak využila především v Americe, po válce hlavně v německy mluvících zemích a velmi slušně se hudbou živila. Z amatérů se tak stali profesionálové. Kompilační reedice nevyužívá slavné filmové logo, nenajdete zde nesmrtelné písně Rodgerse a Hammersteina, nýbrž repertoár, který se kdysi zpívával o Vánocích v Trappově rakouském domově a který byl později rozšiřován o italské a anglické písně. Z nahrávek na vás především zavane dech starých časů, kdy měly vánoční písně konzervativní aranžmá, dech liederabendů a rakouských pěveckých spolků. Pěvecky dominují velmi kvalitní a skvěle sezpívané ženské hlasy, zatímco muži mají své rezervy. Právě líbeznost a něha původního Trappova sboru ukazují něco víc, nežli jásavý zpěv filmové americké kopie. Nejkrásnější pasáže jsou v měkkém pianu a jemném brumendu. Nejsem si jistý, zda lze desku poslouchat opakovaně vcelku, ale určitě pár písní dotvoří specifickou náladu adventní a vánoční doby.

Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music

Stopáž: 56:30