Anne Sofie von Otter – I Let the Music Speak (Andersson, Ulvaeus)

Anna Sofie von Otter, Fleshquartet, Benny Andersson. Produkce: Marion Thiem. Text: A, N, F, texty A, písně z muzikálu Kristina také ve švédském originále. Nahráno: 9/2004, Atlantis Studio, Stockholm. Vydáno: 2006. TT: 48:28. DDD. 1 CD Deutsche Grammophon 4775901 (Universal Music).

Švédská mezzosopranistka si v projektu I Let the Music Speak udělala „výlet“ do světa populární hudby, ale samozřejmě je to stále ona – precizní, ojedinělá, oddaná oblíbené hudbě, prostě svá. Možná lze diskutovat o aranžmá skladeb proslulé švédské skupiny ABBA a balad z muzikálů Chess a Kristina autorů Anderssona a Ulvaeuse. Anne Sofie von Otter však obdivuje a miluje tyto melodie, připomínají jí rodné Švédsko a její civilní, neoperní, ale velmi zanícený projev podtrhuje severské melodie v nevšedním podání, který je možno zcela po právu označit jako plnohodnotný crossover. Kvality pěvkyně jsou zcela odevzdány do jímavých písní i žertovných popěvků. Vztah Otter k hudbě B. Anderssona vyústil prostě v toto album. Je tu navíc i píseň psaná přímo pro Annu Sofie „I Walk With You, Mamma“ z pera druhého autora skupiny ABBA B. Ulvaeuse. Je zajímavé slyšet tuto zpěvačku v žánru zcela odlišném, než jsme zvyklí. Z nahrávky je však naprosto jasné, proč Otter zvolila právě takto – je to zkrátka hudba jejího srdce. Záměr „nechat hudbu mluvit“ se interpretce skutečně podařil. Byť z nevtíravého aranžmá instrumentálního doprovodu může dýchat „severský“ chlad, v hlase Anne Sofie von Otter je vřelost a silné pouto, které rozhodně stojí za poslech.