Vincenzo Bellini: I Puritani

Recenzovaná nahrávka nemá rozhodně lehkou výchozí pozici, protože z uvedeného důvodu se opera stala magnetem pro mnoho hvězd. Na třech desítkách snímků této opery se podílely takové legendy jako Maria Callas, Joan Sutherland, Montserrat Caballé či Katia Ricciarelli v roli Elviry, Giuseppe di Stefano, Alfredo Kraus nebo Luciano Pavarotti jako Arturo Talbo. Není třeba dodávat, že někteří z nich i vícekrát. Na trhu tedy existuje řada nahrávek s exkluzivním obsazením. Proč tedy nové CD s pěvci na první pohled téměř neznámými? Protože i mediálně méně známí interpreti nám mohou poskytnout velký zážitek. A to je právě případ i této nahrávky! Navíc, tito interpreti jsou již zasvěcenějším velmi dobře známí a jejich životopisy se pyšní vystupováním v předních operních domech v hlavních rolích. Dodávám, že oprávněně. Na celé nahrávce jsem nenalezl jediný výkon, který by měl být odsouzen. Naopak. Typ takovéto opery stojí na sólistech, a ti by měli být zhodnoceni samostatně. Zjistil jsem ale, že bych u každého musel napsat totéž, a proto nabízím jednoduché shrnutí: zcela všichni se zhostili svých partů s velkým nasazením, bez chyb a především s citem a výrazem pro interpretované postavy a jejich charaktery. Stefania Bonfadelli se v roli Elviry představila již ve vídeňské Státní opeře, postavu má velmi dobře propracovanou a své partie interpretuje velmi lehce. Také Stefano Secco má svou roli Artura již zažitou. Především barva jeho tenoru je pro tuto roli přímo předurčená. Celé nahrávce vévodí jeho sladký projev, i když je pravda, že vysoké tóny nejsou vždy příliš ideální. Za zmínku stojí nádherný bas Vladimira Chernova coby Riccarda a Michele Pertusiho jako Giorgia. Přestože nikdo ze sólistů nedostal příležitost prezentovat se ve větších sólových výstupech, všichni předvedli své kvality v duetech a zejména ansámblech. Při této konstelaci jsou potom právě ansámbly velkou lahůdkou. Obzvláště, když dirigent Gustav Kuhn má slyšitelně velký cit pro partituru podobných oper. Ačkoli má orchestr v belcantových operách pěvce „pouze“ doprovázet, dokázal i v tomto doprovodu postihnout mnoho výrazových poloh. Jediný, pro mě trochu zarážející, je fakt, že live nahrávka byla pořízena z poměrně velkého počtu čtyř představení Teatro Massimo Bellini di Catania.

Vydavatel: Arte Nova Classics / BMG

Stopáž: 61:31 + 66:15 + 38:23

EAN: 0724358564723