Trapp Family Singers: At Home with the Trapp Family Singers – An Evening of Folksongs

Trapp Family Singers (Maria Augusta von Trapp, Werner von Trapp, Maria von Trapp, Hedwig von Trapp, Agathe von Trapp, Johannes von Trapp, Eleonore von Trapp, Charlene Peterson, Harold Peterson a Franz Wasner – dirigent). Text: A, N. Nahráno: USA, 9/1952, 3/1956. Vydáno: 2005 (kompilace). TT: 52:02. AAD. 1 CD Deutsche Grammophon 477 5722 (Universal Music).

HHH

Málokterá rodina se v hudbě proslavila tak jako Trapp Family . Jejich sláva se odvíjela od muzikálového bestselleru The Sound of Music , jenž se inspiroval předválečnými peripetiemi této rodiny v Salcburku. Emigrace kapitána Georga von Trappa, jeho ženy Marie Augusty a dětí je nakonec zavedla v roce 1941 do Spojených států, kde zůstali a živili se řadu let hudbou. Ve Stowe ve státu Vermont, kde jim hornaté panorama připomínalo milované Rakousko, koupili 2800 akrů půdy, vystavěli dům, který Marie Augusta pojmenovala „One Heart“, farmařili, zpívali, muzicírovali, koncertovali a vytvořili z tohoto kousku země jakýsi druhý salcburský kraj.

Nahrávky Deutsche Grammophon pocházejí z amerického poválečného období (vloni vydala DG Trapp Family vánoční CD). Na desce At Home with the Trapp Family Singers – An Evening of Folksongs je pelmel úprav rakouských a amerických zlidovělých písní a několik prostinkých instrumentálních vsuvek, kde se na zobcové flétny představily některé členky početné rodiny. Pro posluchače, kteří mají rádi nesmrtelný hollywoodský film s Julií Andrews to bude hezká vzpomínka na poněkud virtuální legendu. Ti, kteří nejsou tímto filmem poznamenáni, budou asi zklamáni dojemným, příjemným, leč silně amatérským pěveckým projevem, který je dnes u profesionálních souborů nepřípustný. Ale málo platné, je to hezká vzpomínka na minulost, která má svou duši a svoje kouzlo a ti, kteří mají vztah k této rodině nebo skrývají slzy při projekci muzikálu, ji vděčně přijmou. I když některé písně zaťukají na citlivá srdce, tak by bylo vůči jiným projektům nespravedlivé, kdybych připsal desce vyšší hodnocení.

Vydavatel: Deutsche Grammophon/Universal

Stopáž: 52:02

Body: 0 z 6