úterý, 3. květen 2011

Thomas Quasthoff - Tell It Like It Is

Napsal(a) 

Thomas Quasthoff - Tell It Like It Is Thomas Quasthoff - Tell It Like It Is

Thomas Quasthoff – zpěv, vokály, Bruno Müller – kytary, Frank Chastenier – keybordy, Dieter Ilg – kontrabas, Wolfgang Haffner – bicí, Christian Grabandt – trubka, Walter Gauchel – saxofony, Martina Frank – doplňkové vokály. Produkce: Matthias Spindler. Nahráno: 5/2010, Hansa Tonstudio (Studio 1), Berlín. Vydáno: 2010. 1 CD Deutsche Grammophon 477 8614 (Universal Music).

Málokdo je tak jasně spojován s mistrovským přednesem německého baroka, klasicismu a romantické písňové literatury jako basbarytonista a renomovaný profesor zpěvu Thomas Quasthoff . Svoje fyzické zdravotní omezení si vynahrazuje eruptivní kreativitou, jejíž plodem jsou i výlety za hranice klasické hudby. Před třemi lety to bylo zajímavé jazzové album, nyní je to album písní z oblasti americké country, rocku a soulu s výrazným jazzovým feelingem. Vybral si standardy, které má rád – například Tell It Like It Is George Davise a Lee Diamonda, dvě písně Randy Newmana, další dvě od Percyho Mayfielda, Seventh Son z pera Willieho Dixona a další. Hudba a text The Whistlemana pochází od samotného Quasthoffa.

Slyšel jsem řadu exkurzů klasických pěvců do světa jazzu nebo rocku (Fleming, Von Otter, Kožená, Urbanová, Caballé, Alagna, Hampson ad.), ale vždy z toho byl jen více či méně povedený pokus. Quastohoff je zatím jediný, který je věrohodný a nalezl při svém výletu osobitost. Samozřejmě nemůže změnit svou podstatu a není (a ani nechce být) konkurencí countryovým, jazzovým či soulovým hvězdám, ale našel způsob, jak šlágry nabízet v občerstvujícím novém balení, kde nemáte pocit, že si chce operní hvězda uspokojit svoje ambice, věhlas nebo bankovní konto.

Body: 4 z 6

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.