pátek, 30. listopad 2007

The Best of Beethoven, The Best of Čajkovskij - Symfonie č. 3, 5, 6, 7 a 9, Klavírní koncert č. 4 G dur – úryvky, Symfonie č. 1, 5 a 6, Klavírní koncert č. 1 b moll, Spící krasavice, Houslový koncert D dur

Napsal(a) 

The Best of Beethoven

Symfonie č. 3, 5, 6, 7 a 9, Klavírní koncert č. 4 G dur - úryvky

(Jan Panenka - klavír, Ingeborg Wenglor, Annelies Burmeister, Martin Ritzmann, Rolf Kühne, Pražský filharmonický sbor, Josef Veselka - sbormistr, Česká filharmonie, Paul Kletzki, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Václav Smetáček. Nahráno: 1964 - 1971, Rudolfinum Praha. Vydáno: 2006. TT: 77:55. ADD. 1 CD Supraphon Music SU 3896-2.)

The Best of Čajkovskij

Symfonie č. 1, 5 a 6, Klavírní koncert č. 1 b moll, Spící krasavice, Houslový koncert D dur

(Valentina Kameníková - klavír, Shizuka Ishikawa - housle, Česká filharmonie, Lovro von Matačic, Zdeněk Košler, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Václav Smetáček, Jindřich Rohan. Nahráno: 1960?-?1970. Vydáno: 2006. TT: 75:42. ADD. 1 CD Supraphon Music SU 3897-2.)

Je doba reinkarnace zvukové historie, dramaturgové se zavrtávají buďto do katalogů svých firem nebo exploatují (je-li ještě co) cizí archivy a kupují za směšné sumy poklady z Ruska, Ukrajiny; není to tak dlouho, co byl předmětem zájmu i archiv Českého rozhlasu. Trh si žádá levné edice povětšinou kompilačního typu. I Supraphon se rozhodl rozjet superbudgetovou edici. Po Best of Mozart jsou tu další dva kousky. Přinášejí celkem standardně vytvořené sledy výňatků z cyklických opusů, které neurazí. Vždy jsou totiž v rukou kvalitních interpretů, takže kvalita nikdy nesestoupí na úroveň podivných výběrů za stovku, kterými přetékají hypermarkety, tržnice a TV shopy. Většinu nabízené hudby už Supraphon vydal v projektech, které měly vyšší ambice. Překvapila mě pouze jedna položka, kterou jsem nečekal - úvodní věta Čajkovského Houslového koncertu v podání Shizuky Ishikawy. Proč u nás stojí už řadu let ve stínu známějších jmen, je v tuto chvíli zbytečné rozvádět, nicméně nahrávka se Zdeňkem Košlerem a Českou filharmonií se povedla a určitě by si zasloužila vydání celého díla.

Body: 3 z 6

Luboš Stehlík

Narodil se 20. dubna 1957 v Pardubicích. Housle a zpěv studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolvoval obor Hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupil ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení hudební vědy, kde jeho diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil coby redakční benjamínek v roce 1984 v nakladatelství Editio Supraphon – oddělení knih o hudbě,  kde redigoval ledacos, od Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby až po Cimrmana v říši hudby. Po roce 1989 působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho  vymazání z českého hudebního života se stal v roce 1994  nejdříve redaktorem a poté šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Je partnerem nejlepší manželky ze všech, otcem tří dětí a dědečkem raději nespecifikovaného počtu vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.