čtvrtek, 8. listopad 2001

Terence Blanchard: Let's Get Lost - Terence Blanchard

Nové CD Terence Blancharda bezpochyby navazuje na úspěch alba Wandering Moon , které přineslo tomuto osmatřicetiletému hudebníkovi, pocházejícímu z neworleánské líhně trumpetových géniů hned několik vavřínů: kromě nominace na cenu Grammy za nejlepší jazzový instrumentální projekt bylo v anketě Downbeatu ohodnoceno jako album roku 2000 a Blanchardovi zároveň napomohlo k získání nejvyšších ocenění v kategoriích nejlepší trumpetista a jazzman.

Oproti předešlému titulu, jenž se skládal výlučně z Blanchardových vlastních instrumentálních kompozic, je ovšem na této desce představeno jedenáct témat z pera Jimmyho McHugha, legendárního skladatele šlágrů, které napsal z valné většiny pro brodwayské muzikály a hollywoodský film. Blanchard se svými spoluhráči, z nichž většina patří k jeho stálým spolupracovníkům (např. venezuelský pianista Edward Simon , tenorsaxofonista Brice Winston a bubeník Eric Harland) tvoří dokonale sladěný team, do kterého v jednotlivých písních znamenitě zapadají barevně různorodé vokály prvotřídních jazzových zpěvaček. Dianě Krall je svěřena titulní Let's Get Lost, přesně frázující temný hlas Dianne Revees vyniká jak na nahrávce I Can't Believe That You Are In Love With Me , tak ve šlapající Can't Get Out of This Mood . Mladičká Jane Monheit se představuje v notoricky známé I Can't Give You Anything But Love a také v baladě Too Young To Go Steady . Blanchard prý původně nechtěl na album vůbec zařazovat On The Sunny Side Of The Street z úcty před zvěčnělou interpretací Louise Armstronga, avšak podmanivé podání Cassandry Wilson (objevuje se zde ještě v Don't Blame Me ho však nakonec přesvědčilo.

Ve dvou instrumentálních aranžmá pianisty Edwarda Simona (I'm In The Mood For Love a Exactly Like You ) zazáří bohatě invenční hrou všichni členové bandu v čele Blanchardem, vykreslujícím svou plně znějící trubkou (jedná se o unikátní nástroj typu Raja z dílny Davida Monetta) do prostoru citlivě artikulované zvukové plochy.

Sám Blanchard (mimochodem nedávno jmenovaný do funkce ředitele vzdělávacího programu Jazz Studies, zřízeného při University of New Orleans Ellisem Marsalisem) o tomto projektu říká: "Základní věcí je přijmout nerůznější hudební styly a napsat aranžmá způsobem, který umožňuje dát hostujícím umělcům prostor, aby mohli být opravdu tím, čím skutečně jsou, za současného zachování kontinuity vývoje v rámci celého alba. " A navíc - příjemná atmosféra tohoto alba může posluchačům napomoci ke zpestření nálady sychravých podzimních dnů.

Vydavatel: Sony Classical

Stopáž: 64:09

Nahráli: Terence Blanchard - tp, Diana Krall - voc, p, Jane Monheit, Dianne Reeves, Cassandra Wilson