neděle, 15. únor 2004

Tara Fuki: Kapka

Druhá nahrávka polsko-českého violoncellového dua Tara Fuki mi připomíná "tak trochu jiný svět". Jako by se japonské krajiny malované velmi jemným štětcem transformovaly do středoevropského prostoru a zde se tajuplně přetavily ve vyšegrádské krajino a citosnění. Hodně času z desky máte pocit, jako by obě dívky (ženy) byly skoro éterické bytosti. Z tohoto zdání vás však občas vyvedou docela zemitým projevem. Tato hudba, která nejde vsunout jenom do krabičky crossover, world music nebo new age, není ani tak o slovu, i když velmi poetickém textu polském, českém a francouzském, jako o pocitu, o atmosféře, náladě, o snaze zachytit nezachytitelný okamžik plynutí času. A to obě zpívající violoncellistky dělají po svém naprosto věrohodně. (K realizaci jejich pocitové vize hodně přispěl aranžér Mario Buzzi zajímavými zvukovými barvami.) Podobně jako jejich debutové album Piosenky do snu i Kapka oživuje podzimní a zimní produkci českého gramoprůmyslu.

Vydavatel: Indies Records

EAN: 8595026621428

Nahráli: Tara Fuki: Andrea Konstankjewicz-Nazir - violoncello, vokály, Dorota Barová - violoncello, vokály

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.