Spring Classics – Vivaldi, Sinding, Stravinsky, Beethoven, Grieg, Mendelssohn, Suk, Strauss ml., Fibich, Berlioz

Josef Suk – housle, Ivan Klánský – klavír, Jan Panenka – klavír, Pražský komorní orchestr, Libor Hlaváček, Dvořákův komorní orchestr, Vladimír Válek, Česká filharmonie, Karel Ančerl, Paul Kletzki, Orchestr Dalibora Brázdy, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, Václav Smetáček. Produkce: neuvedeno. Text: žádný. Nahráno: 1963 – 1987. Vydáno: 2007. TT: 75:22. ADD, DDD. 1 CD Supraphon SU 3934-2.

Až uvidíte v regálech obchodů CD s fotografií číchsi bosých nohou a zad na rozkvetlé louce, napadne vás možná nejprve, že pod titulem Spring Classics vydal Supraphon výběr z „klasických“ kousků pop-music. Kupodivu ale tato kompilace obsahuje skladby (či spíše jednotlivé věty) z oblasti „vážné“ hudby, které mají v názvu či v programu jaro. Ačkoliv grafická úprava CD připomíná laciné kompilace z výprodejů, obsahem je kvalitní interpretace, takže mnohdy můžete zatoužit slyšet v tomto provedení i další věty skladeb či cyklů. Ne všechny kusy ale zapadají do idylické jarní nálady, navozené třeba Beethovenovou Pastorální symfonií nebo Jarní sonátou . Jarní chorovody ze Stravinského Svěcení jara či Straussův valčík Hlasy jara jsou spíše ojedinělými „výkřiky“ než příjemným kontrastem. Lepší by možná bylo vybírat z katalogu ne vše pod písmenem J, ale více podle nálady. Interpretačně je hruškou mezi jablky Mendelssohnova Jarní píseň v podání Orchestru Dalibora Brázdy s úplně jiným stylem interpretace a aranže. K vyššímu populáru ostatně směřují i orchestrální úpravy některých klavírních kusů. Booklet kromě seznamu skladeb a interpretů a údajů o nahrávání neobsahuje žádný text – přesto se do anglické a české verze hudebních a zvukových režisérů vloudilo několik nesrovnalostí.