Smetana trio Smetana trio
Smetana: Klavírní trio g moll,

Suk: Klavírní trio c moll, Elegie -

klavírní trio, Novák: Trio d moll

quasi una ballata

Smetanovo trio: Jitka Čechová, Jana Nováková, Jan Páleníček. Produkce: Petr Vít. Text: A, N, F, Č. Nahráno: 12/2004, studio ČNSO v Praze. Vydáno: 2005. TT: 63:44. DDD. 1 CD Supraphon SU 3810-2.

Zdá se, že po několikeré výměně na postu houslí se Smetanovo trio příchodem mladé Jany Novákové personálně zkonsolidovalo a našlo pro sebe ideální zvuk. Jitka Čechová mi připadá jako umělecký motor souboru, Nováková přinesla další energii, nakažlivou vitalitu, skvělý komorní projev a virtuózní schopnosti, což se projevuje i v její sólové činnosti. Jan Páleníček je spolehlivým backgroundem, zralým violoncellovým projevem a organizačními schopnostmi oporou této trojčlenky. Vzhledem k tomu, jaký je kvantitativní stav vydávání novinek u nás, tak je malým zázrakem, že Supraphon dal prostor pro komorní projekt. Rozhodně však udělal dobře. Dramaturgie desky je vyvážená, výtvarná úroveň bookletu je skutečně špičková (JanAltonDesign), ovšem to nejpodstatnější je interpretace, která v řadě míst snese ta nejvyšší měřítka srovnání. Je to výpověď na počátku 21. století - moderní se slyšitelnými kořeny v tradici, technicky excelentní. V podstatě nelze říci, že by bylo něco nejlepší. Samozřemostí je až magická interpretace jejich erbovního skladatele, nicméně neméně zajímavé jsou Sukovy a Novákovy skladby. Smetanovo trio je souborem s výjimečnou minulostí, zajímavou současností a nadějnou budoucností. Skutečně velmi příjemné překvapení.

Stopáž: 63:44

Nahráli: Smetanovo trio: Jitka Čechová, Jana Nováková, Jan Páleníček