Roberto Alagna: Live in Paris (DVD)

Roberto Alagna, Orchestre des Concerts Lamoureux, Anton Guadagno. Produkce: Lévon Sayan. Menu: F, A. Nahráno: live, leden 2001, Paříž. Vydáno: 2005. TT: 86 min. NTSC 16:9, zvukový formát PCM Stereo, Dolby digital 5.1, Digital DTS sound. 1 DVD Deutsche Grammophon 476 739 7 (Universal Music).

Tenorista Roberto Alagna je nejen úspěšným komerčním artiklem, nýbrž bez jakýchkoli pochybností i jedním z nejlepších tenoristů současnosti. Osobně si dokonce myslím, že je mnohem výjimečnějším a umělecky poctivějším tenoristou, než je jeho choť Angela Gheorghiu sopranistkou.

DVD ovšem nezachycuje slavné duo, nýbrž Alagnův sólový koncert, který se uskutečnil v lednu roku 2001 v pařížském Salle Gaveau za doprovodu Orchestre des Concerts Lamoureux a pod vedením dirigenta Antona Guadagna . Program recitálu byl sestaven jak už to bývá, to jest z francouzského a italského repertoáru a z různých meziher, jako je meditace z Massenetovy ThaĘs . Alagna si ovšem na úvod dovolil malý žert: s neskrývaným pobavením zazpíval dostaveníčko z Dona Giovanniho . Pak už ale následovaly tenorové árie. Přiznám se, že Alagnu nejraději poslouchám ve francouzských operách, zdá se mi, že mu sedí zdaleka nejlépe, jak stylově, tak jazykově. Třeba Massenetova Cida zpívá opravdu skvěle, a v árii z Halévyho Židovky si vokálně nezadá s Neilem Shicoffem, byť na jevišti by mu asi konkurovat nemohl (jako ostatně nikdo). Výborně se však předvádí i v áriích Edgarda z Lucie z Lammermooru , Cania z Komediantů a v dalších ukázkách. Na závěr nesmějí chybět nezbytné přídavky v podobě italských písní. Detailních záběrů na rozzářenou Alagnovu tvář si fanoušci mohou na novém DVD užívat stejně jako jeho hlasu ve špičkové zvukové kvalitě. Jinak ale DVD moc vybaveno není. Obsahuje sice jakýsi pokus o rozhovor s Alagnou, ale opravdu jen velice miniaturní, videoklip jedné z písní, a pak už jen katalog Alagnových nahrávek a kontakt na jeho fan-klub. Booklet není přiložen žádný.

Vydavatel: Deutsche Grammophon/Universal Music

Stopáž: 86 min.