úterý, 8. červenec 2003

Roberto Alagna: Bel canto

Nahrávka Roberta Alagni , na níž je sedmdesátiminutový výběr árií z oper Vincenza Belliniho a Gaetana Donizettiho pod výstižným názvem Bel canto , je výjimečnou ukázkou skvělé interpretace tohoto vynikajícího tenoristy. Dvacet ukázek lehkého, intenzivního a výborně školeného hlasu předkládá posluchači ucelený pohled na operní tvorbu těchto dvou skladatelů, symbolů belcantového zpěvu. Jejich árie jsou do dnešních dnů interpretační metou a prubířským kamenem pěvců, mnohdy právě jimi poměřujeme kvalitu a stupeň umělecké úrovně sopranistek či tenorů. Zde se můžeme kochat Alagnovým mistrovstvím v áriích z Belliniho Náměsíčné , Normy a Puritánů , ještě větší výběr skýtají Donizzetiho opery Poliuto , Favoritka , Don Pasquale a Elixír lásky . U těch, které jsou obecně známější, můžeme snad i porovnávat s jinou interpretací, ale Roberto Alagna v komparaci buď zvítězí nebo alespoň čestně obstojí. Každá z vybraných árií na kompletu přináší něco, čím zaujme a čím je jedinečná. Stěží lze tedy vybírat "nejlepší", neboť kvalita celé nahrávky je skvěle rovnoměrná. Nepominutelný je dvojzpěv z Belliniho Náměsíčné s Angelou Gheorghiu , jenž upoutá nejen krásou obou hlasů, ale především jednodechým interpretačním výkonem s dokonalým dynamickým zpracováním. Preciznost pěvecké techniky bel canta vyznívá ve všech áriích stejně, zvláště fascinuje lehkost a samozřejmost pěveckých ozdob, stejně tak stále se opakující kvalita výšek, jež Alagnově hlasu nedělají nejmenší problém. Reprezentativní výběr a kvalita CD s Robertem Alagnou posluchače zcela jistě potěší.

Vydavatel: Emi Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 67:13

Nahráli: Roberto Alagna - tenor, London Philharmonic Orchestra, Evelino Pido