Rita Streich: The Viennese Nightingale

Rita Streich se zde prezentuje především ve svých typických rolích operního repertoáru. Suverénní základ zářící odlehčenou jiskrností tvoří Mozartovy subretní služky Despina, Blonda, Zuzanka, ale i Zerlina. Za pozornost jistě stojí, že sada obsahuje i úplnou nahrávku všech hudebních čísel Bastiena a Bastienky. Technicky výborně zvládnuté umění brilantních koloraturních kaskád Rity Streich můžeme obdivovat nejen v partiích mistrů italského belcanta (včetně Donizettiho Lucie z Lammermooru ), ale i v Olympii či Lakmé. Vedle veselých rozverných rolí, z nichž je zřetelný smysl pro vtip a hudební pointu, dokázala Streich naplnit lyrické role jímavostí (Liu, Lauretta), smutkem (Massenetova Manon) či noblesou (Straussova Sophie). Pro dramatičtější role, jak je zřejmé třebas v porovnání s Editou Gruberovou v Královně noci, neměla Streich přece jen tak velký objem a dynamické rozpětí hlasu.

Portrét Rity Streich by nebyl úplný bez písní, které zachycují její mistrovství jemného modelování hudebních linií v těsné vazbě na text. Také v tomto oboru je zřejmé, že její doménou byl klasicismus a romantismus Schuberta, Schumanna, Brahmse či Wolfa, ale uměla dát francouzský šarm i Milhaudovým písním na Ronsarda.

Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music

Stopáž: 75:58, 77:59, 72:45, 77:59, 75:26, 76:29, 77:20, 7

Nahráli: Rita Streich – soprán, Richard Holm – tenor, Toni Blankenheim – bas, Dietrich Fischer-Dieskau – baryton, Günther Weissenborn – klavír, Chor der Komischen Oper Berlin, Hermann Luddecke, Münchener Kammerorchester, RIAS-Symphonie-Orchester Berlin, Radio-Symphonie-Orchester Berlin, Ferenc Fricsay, Sir Charles Mackerras, Karl Böhm aj.