pondělí, 27. červen 2005

Richard Strauss: Amor Opera Scenes & Lieder

Natalie Dessay, Felicity Lott - soprán, Angelika Kirchschlager, Sophie Koch - mezzosoprán, Thomas Allen - baryton, Orchestra of the Royal Opera House, Covent Garden, Antonio Pappano. Produkce: David Groves. Text: A, N, F. Nahráno: 4/2004, 5/2004, Studio No. 1, Abbey Road Studios, Londýn. Vydáno: 2005. TT: 65:35. DDD. 1 CD EMI Classics 5 45705 2 (EMI).

Výtky kritiků, že se u velkých nahrávacích společností razantně snížil počet vokálně-orchestrálních projektů, jsou v podstatě oprávněné, i když úsporné pohnutky vydavatelů jsou pochopitelné. (Jednou z možných cest jsou koprodukce s rozhlasovými stanicemi nebo větší podpora veřejnoprávních a soukromých sponzorů.) Naskytne-li se však příznivý souběh okolností, pak může i dnes vzniknout poměrně velká studiová nahrávka. Když ji navíc realizuje tak výjimečný umělec, jakým v současné době bezesporu je Antonio Pappano , jenž si přizve výtečné pěvce, pak musí vzniknout projekt hodný pozornosti. Tématem byl Richard Strauss a předmětem zájmu výběry z jeho vokálních děl. Kromě orchestrálních písní z cyklu Brentano Lieder op. 68 to byly ukázky z oper Ariadna auf Naxos , Arabella a Der Rosenkavalier . Hlavní hvězdou projektu byla Natalie Dessay , která už dávno vystoupila ze stínu slavných kolegyň typu Renée Fleming a je dnes obsazována v slavných operních domech do hlavních rolí. Její kouzelnou prezentaci Zerbinetty, Zdenky a Sophie doplňují neméně sugestivně Angelika Kirchschlager (Octavin), Felicity Lott (Primadonna, Arabella, Marschalin), Sophie Koch (Komponist) a Thomas Allen (Faninal, Musiklehler). Báječné pěvecký koncert doplňuje skvěle hrající orchestr Královské opery , který hodně převyšuje běžný standard operního orchestru. Pro peněženky ctitelů hudby Richarda Strausse skutečně velmi lákavý titul.

Vydavatel: EMI Classics

Stopáž: 65:35