pondělí, 18. březen 2002

Pierre Tabart(André Raison Nicolas de Grigny): Te Deum, Magnificat, Requiem

Napsal(a) 

booklet booklet
Pierre Tabart (1645 - asi 1699) se nikdy nehřál v záři Krále Slunce ve Versailles jako někteří jeho současníci, nezanechal dílo ani početné, ani novátorské. Byl to typický provinční "maitre de chapelle", a to bez jakéhokoli pejorativního přídechu, spjatý s rodným Chinonem a později dalšími místy v Orléanais a Ile de France. Z jeho nahraných tří liturgických skladeb se nejdál od světa renesanční polyfonie dostalo osobní, afektované Magnificat. Umění kontrapunktu si Tabart osvojil již za studií v Tours, stejně působivě však zachází s homofonními plochami a s kontrastním gregoriánským chorálem (Te Deum, Requiem ). S ním si dobře rozumějí i členové Ensemble Jacques Moderne , jinak výborní interpreti sólových i vícehlasých částí. Bohužel, ke zlozvykům bookletů Virgin Veritas patří zřejmě o interpretech nic neprozradit (pro sponzory se místo našlo). Pokud vstřebáte francouzskou výslovnost latiny a suchou barvu sopránů, budete spokojeni, třebaže Tabart není například Desmarest nebo Lully. Profil doplňují dvě výtečně zahrané varhanní skladby: oslavná Vive le Roy des Parisiens André Raisona a Cromorne en taille. Nicolase de Grigny, nazvaná podle varhanního rejstříku. O hráčích z Ensemble La Fenice však ani slovo.

Vydavatel: Monitor-EMI

Stopáž: 68:10

Nahráli: Ensemble La Fenice, Ensemble Jacques Moderne, Jean Tubéry

Body: 3 z 6

Komentáře

Harmonie vychází za podpory

Ministerstvo kultury ČRNadace Český hudební fondNadace Leoše JanáčkaNadace Bohuslava Martinů

 

Naši partneři

Muzikus - magazín nejen pro muzikantyAlterecho - platforma pro současnou hudební kulturu

Chcete inzerovat? Máte dotaz?

+420 266 311 700

Novinky emailem

csenfrdeitptes

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.