booklet
Pierre Tabart (1645 - asi 1699) se nikdy nehřál v záři Krále Slunce ve Versailles jako někteří jeho současníci, nezanechal dílo ani početné, ani novátorské. Byl to typický provinční "maitre de chapelle", a to bez jakéhokoli pejorativního přídechu, spjatý s rodným Chinonem a později dalšími místy v Orléanais a Ile de France. Z jeho nahraných tří liturgických skladeb se nejdál od světa renesanční polyfonie dostalo osobní, afektované
Magnificat. Umění kontrapunktu si Tabart osvojil již za studií v Tours, stejně působivě však zachází s homofonními plochami a s kontrastním gregoriánským chorálem (
Te Deum, Requiem ). S ním si dobře rozumějí i členové
Ensemble Jacques Moderne , jinak výborní interpreti sólových i vícehlasých částí. Bohužel, ke zlozvykům bookletů Virgin Veritas patří zřejmě o interpretech nic neprozradit (pro sponzory se místo našlo). Pokud vstřebáte francouzskou výslovnost latiny a suchou barvu sopránů, budete spokojeni, třebaže Tabart není například Desmarest nebo Lully. Profil doplňují dvě výtečně zahrané varhanní skladby: oslavná
Vive le Roy des Parisiens André Raisona a
Cromorne en taille. Nicolase de Grigny, nazvaná podle varhanního rejstříku. O hráčích z
Ensemble La Fenice však ani slovo.
Vydavatel: Monitor-EMI
Stopáž: 68:10
Nahráli: Ensemble La Fenice, Ensemble Jacques Moderne, Jean Tubéry
Body: 3 z 6