úterý, 22. únor 2011

Ombra cara - Arias Of George Frideric Händel

Napsal(a) 

Ombra cara - Arias Of George Frideric Händel Ombra cara - Arias Of George Frideric Händel

(Amadigi di Gaula, Agrippina, Ricardo primo, re d’Inghilterra, Tolomeo, re d’Egitto, Orlando, Rodrigo, Radamisto, Rodelinda, Sosarme)

Bejun Mehta – kontratenor, Rosemary Joshua – soprán, Freiburger Barockorchester, René Jacobs – dirigent . Text: F, A, N. Nahráno: 3/2010, Paulussaal, Freiburg im Breisgau. Vydáno: 2010. TT: 71:46. DDD. 1 CD + bonus DVD Harmonia Mundi HMC 902077.

Když se mi dostala před časem do rukou nahrávka hudby Henry Purcella v podání německého kontratenoristy Andrease Scholla, byl jsem nadšen. Jak však popsat dojem a vrcholné uspokojení z händelovské desky amerického kontratenoristy s čínsko indickými kořeny Bejuna Mehty ? Fascinující, lahodné, vzrušující, nebeské...? Vše v podstatě platí, ale jsou to pouze slova. Desku tohoto mladíka musíte slyšet. Má mimořádnou barvu hlasu, lehký, tvárný, velmi emocionální, technicky jistý hlas, jenž zdobí citlivě kontrolované vibrato. Händelovský program má dobře vytvořenou dramaturgii, která překypuje množstvím nálad. Vrcholem je pro mě více než osmiminutový blok z opery Orlando (1733). Co pan Mehta dokázal za výrazové proměny od strhujícího accompagnata Ah! Stigie larve po árii Vaghe pupille jsem od kontratenora ještě neslyšel. Ovšem stejně famózní je doprovod Freiburger Barockorchester , které řídí dirigent (a bývalý kontratenorista) René Jacobs . Opět potvrzení, že orchestr patří v barokní hudbě mezi absolutní světovou špičku. Jediným orchestrálním číslem je Passacailla z Radamista (1720), kde se blýskla svou hrou koncertní mistryně Petra Müllejans . Ve dvou číslech s Bejunem Mehtou spolupracuje Rosemary Joshua , majitelka křehkého lyrického sopránu – příjemné překvapení. Bonusové DVD pak monitoruje natáčení desky.

Body: 6 z 6 - tip Harmonie

Luboš Stehlík

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.