
V hudební rovině jde ve skladbě o střetávání poměrně protikladných elementů: typických rytmicko-melodických nápodob ptačího zpěvu (většinou sólisté), jednohlasého chorálu (sbor) a pomalu plynoucích akordů, takzvaných harmonických litanií , většinou ústících do finálního E dur akordu a odkazujících k pozdějším skladbám (například ke Třem liturgiím o Boží přítomnosti ). Instrumentace je velice vynalézavá, od gongů, jejichž zvuk je jakoby násoben orchestrem (13. část - Tota Trinitas apparuit ) až ke sboru, jehož zpěv v hlubší poloze je fantasticky zabarven jakousi "svatozáří" vysokých smyčců. Nahrávka je zvukově a barevně dokonalá. Prostor Sálu Oliviera Messiaena celkový zvuk spíše zakulacuje a slévá dohromady jednotlivé složky, což je někdy - například u sólové marimby - na škodu, někdy však k dobru (v závěru 3. části - Christus Jesus, splendor Patris - vytváří tichý akord hlubokých žesťů a sboru fantastickou zvukovou kombinaci). Sólisté jsou technicky bezchybní (skvělý je klavírista Roger Muraro ), sbor a orchestr je veden citlivou rukou messiaenovského specialisty Myung-Whun Chunga k soustředěnému a posvěcenému výkonu.
Vydavatel: Deutsche Grammophon / Universal Music
Stopáž: 35:05 + 64:46
EAN: 0028947156925
Nahráli: Roger Muraro - klavír, Thomas Prévost - flétna, Robert Fontaine - klarinet, Eric Levionnois - violoncello, Francis Petit - marimba, Renaud Muzzolini - xylorimba, Emmanuel Curt - vibrafon; Choeur de Radio France, Philip White - sbormistr; Orchestre Philhar
Body: 5 z 6