čtvrtek, 9. červenec 2009

Le petit concert baroque: Al piacere del signore G. F. Haendel

Le petit concert baroque: Al piacere del signore G. F. Haendel Le petit concert baroque: Al piacere del signore G. F. Haendel

(Vodní hudba, Rinaldo, Ariodante, Hudba ke královskému ohňostroji, Teseo, Alexandrova slavnost)

Le petit concert baroque: Chani a Nadja Lesaulnier – cembalo. Produkce: Bernhard Trebuch. Text: N, A, F. Nahráno: 10/2007, Kartause Mauerbach. Vydáno: 2008. TT: 70:40. DSD. 1 SACD ORF Alte Musik 3056.

Rakouský rozhlas a televize vydává na labelu ORF Alte Musik už řadu let zajímavé projekty a podporuje tím hlavně mladé nebo teprve začínající umělce. Patří sem i dvojčata ChaniNadja Lesaulnierovy , které transkribovaly pro dvě cembala různé skladby letošního jubilanta Georga Friedricha Händela. Je to podivuhodný pel mel, který přitom neztrácí logiku a zajímavost. Ve svém „hudebním obrazoborectví“ jsou samozřejmě v právu. Už v Händlově době se jeho skladby hojně upravovaly a dokonce byli skladatelé na to pyšní, koneckonců byla to krásná doba, kdy neexistovaly OSA, DILIA, Intergram a další kerberové autorsko-právní originality. Navíc obě dívky přistupují k hudbě barokního velikána s respektem a hlubokou znalostí autografu, dobových zvyklostí a dávají každé skladbě odlišný cover; není v tom klišé. Musím říci, že novodobé, historicky citlivé transkripce sester Lesaulnierových mě potěšily a místy i pobavily. Výběry z Händlových orchestrálních a vokálně instrumentálních děl získaly dvěma cembaly jinou kvalitu.