čtvrtek, 3. březen 2005

Lang Lang: Live at Carnegie Hall

Napsal(a) 

booklet booklet
(Schumann, Haydn, Schubert, Tan Dun, Chopin, Liszt) Lang Lang - klavír . Produkce: Manfred Frei. Text: A, N, F. Titulky: N, F, Š, čínsky. Nahráno: live, 7. 11. 2003, Carnegie Hall, New York. Vydáno: 2004. TT: 68: 24. Bonus: 39: 32. Obraz. formát: NTSC/16:9. Zvuk. formát: DTS 5.1 - Dolby digital 5. 1 - PCM Stereo. 1 DVD Deutsche Grammophon 00440 073 0989 (Universal Music). Pianista Lang Lang měl po svém debutu v Carnegie Hall jistě co slavit. Už živá audionahrávka jeho recitálu je vynikající (recenze viz HARMONIE 4/2004), tehdy jedenadvacetiletý pianista se snadno zachytí v posluchačových uších tím správným "drápkem" a okouzlí svou pevností, zralostí - až na detaily -, schopností realizovat vlastní představy a poskládat zdánlivě roztříštěné skladby ve sdělný celek. (Schumann: Variace Abegg , Haydn: Sonáta C dur Hob. XVI:50 , Schubert: Wanderer Fantasie , Tan Dun: Eight Memories in Watercolor op. 1 , Chopin: Nokturno Des dur op. 27 č. 2 , Liszt: Réminiscences du Don Juan de Mozart ).

Velkým dobrodružstvím DVD je možnost konfrontovat mínění, které jsme si o pianistovi vytvořili na základě poslechu CD, s Lang Langovým verbálním i non verbálním projevem. Z audio snímku vystupuje asi víc pianistova sebekázeň, na DVD se náš obraz rozšíří o Langův temperament, obrovskou energii a milou chlapeckou nenucenost. Téměř ke každé skladbě je v bonusech připojen umělcův komentář, dokreslením je povídání o dětství, klavírních začátcích a také touze podílet se na šíření hudby mezi mladými lidmi. Lang Langovo nadšení z hudby, nenabubřelost a hraní coby životní styl jsou nakažlivé, dvd je tedy zvlášť doporučeníhodné pro - nejen začínající - pianisty!

Vydavatel: Universal Music

Nahráli: Lang Lang - klavír

Body: 5 z 6

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.