pondělí, 10. říjen 2005

Ladysmith Black Mambazo - No Boundaries

Ladysmith Black Mambazo: No Boundaries Ladysmith Black Mambazo: No Boundaries
Ladysmith Black Mambazo, English Chamber Orchestra, Ralf Gothóni. Produkce: Robert Brooks. Text: A. Nahráno: ZK Matthews Hall, UNISA, Pretorie. Vydáno: 2004. DDD. 1 CD Heads Up International / Telarc HUCD 3092 (distribuce Classic).

Zulská pěvecká skupina Ladysmith Black Mambazo z Jihoafrické republiky je souborem perfektně zpívajících černochů s originální sametovou barvou hlasů. Spojení neevropských interpretů, kteří by se asi dali zařadit do škatulky s podivným a nic (a vše) říkajícím názvem world music, s evropským komorním orchestrem (hrajícím "neklasicky") není nic nového. V dnešní době, která tolik přeje crossoverům, boření hranic mezi žánry a překvapivým sondám, není snadné přijít s něčím, co může oslovit náročného posluchače. Drtivá část této desky to myslím dokáže. Kromě zvuku tradičního orchestru pracovali Isak Roux , aranžér projektu, a Robert Brooks , hlavní producent desky a ředitel Mezinárodního hudebního festivalu klasické hudby v Jižní Africe, i s notoricky známými melodiemi Schuberta a Bacha. Kupodivu právě tyto tracky se mi zdají nejvíce hodny diskuse. Autorem většiny písní je vedoucí černošského souboru Joseph Shabalala . (Mimochodem z desetičlenné vokální skupiny patří šest zpěváků do rodiny Shabalala.) Přímo perlami jsou písně Jabulani , Dona nobis pacem nebo Wall' Umtwana .

Vydavatel: Heads Up International/Telarc/distribuce Classic

Nahráli: Ladysmith Black Mambazo, English Chamber Orchestra, Ralf Gothóni