L. P. 1770

Michel Corrette: Nouveau Livre dew Noëls. Francois Joseph Gossec: Suite de Noëls. Jan Václav Stamic: Sinfonia pastoralis op 4/2. Jan Hataš: Parthia pastorirtia in D. František Antonín Rössler-Rosetti: Sinfonia pastoralis. Weissmann: Pastorella in F. Jiří Antonín Linek: Sinfonia pastoralis ex C

Česká komorní filharmonie, umělecký vedoucí: Zdeněk Adam, dirigenti: Vojtěch Spurný, Stanislav Vavřínek. Text: Č, A. Nahráno: 5/2005, Studio Domovina, Praha. Vydáno: 2008. TT: 73:44. DDD. 1 CD GZ Digital Media L1 0676-2 131.

Česká komorní filharmonie se zabývá hudbou 18. století dlouhodobě a evidentně ráda. Navíc její vedení je natolik prozíravé, že pro co nejvyšší možný účinek vždy přizve ke spolupráci velmi schopné dirigenty. Jejich projekt provoněný dobou Vánoc je poslechově příjemný, nekomplikovaný a dobře zahraný. Oba dirigenti byli evidentně vedeni snahou najít pro ozvláštnění jakýkoliv kontrast, i když v některých opusech to nebylo lehké. Ostatně žádná skladba neměla ambici zvěstovat velká „hudební poselství“. Byla to běžná, spotřební, kvalitní hudba dané doby. Povědomý vám bude charakter skladeb, neboť podobný typ slýcháme o Vánocích často. Známější je snad pouze skladba Jiřího Ignáce Linky. Cédéčko určitě splní svoje poslání – zpříjemnit dobu Adventu a Vánoc. Jsem však přesvědčen, že Česká komorní filharmonie už vyslala do světa zajímavější tituly. Poněkud na rozpacích jsem z nevýrazného výtvarného designu, který chtěl navodit pocit starobylosti tak tvrdošíjně, až to přehnal. Opět platí, že méně je někdy více. Mottem desky je letopočet 1770. I když se sleeve note snaží tuto volbu obhájit, tak jsem stejně nepochopil, proč jako průsečík všech skladeb byl zvolen právě tento rok… Mohl jím být mnohý jiný v 18. století, které je označeno za „poklidné“ (?). Nicméně cédečka jsou primárně o obsahu a ten stojí za poslech.