úterý, 19. listopad 2002

Karel Ančerl - Gold Edition (Volume 7): Janáček: Glagolská mše, Taras Bulba -

Když poslouchám nahrávky této edice, tak se neubráním pocitu vděku tehdejším zvukovým mistrům Supraphonu a vděku vůči gramofonové technice, která v 50. letech zdokonalila způsob hudebního záznamu. Díky tomu se dají nahrávky Karla Ančerla a České filharmonie dnes dobře remasterovat. Jednou z perel Ančerlovy diskografie 60. let je bezpochyby recenzovaná dvojice Janáčkových skladeb. Myslím, že určitě vás uzemní Taras Bulba . Je dobře, že se dirigent nespustil do přílišného naturalismu. Ančerl přepečlivě plní požadavky partitury a Gogolovy předlohy. Stejně jako ve všech jeho nahrávkách s Českou filharmonií je výsledek v každé jednotlivosti čitelný, abslutně přesný, dokonalou stavbou celku působí Ančerl více, než kdyby se "svíjel v emocích". Jednou větou - skvěle vyjádřená hudba skvělými muzikanty. Pár slov ke zpěvákům v Glagolské mši : Famózní byla tehdy Libuše Domanínská . V jejím stínu zůstali všichni tři její partneři, například tenorovou partii ve Veruju - I v jedinu svetuju katoličesku i apostolsku cerkov - si dokážu představit v ještě větším, mrazivě zářivém provedení.

Stopáž: 62:34

EAN: 0099925366728

Nahráli: Libuše Domanínská, Věra Soukupová, Beno Blachut, Eduard Haken, Jaroslav Vodrážka, Pražský filharmonický sbor, Josef Veselka, Česká filharmonie, Karel Ančerl