sobota, 10. září 2005

Jonathan Lemalu - Opera Arias

Jonathan Lemalu: Opera Arias Jonathan Lemalu: Opera Arias

(Mozart, Rossini, Čajkovskij, Gounod, Boito, Wagner)

Jonathan Lemalu - basbaryton, New Zealand Symphony Orchestra, James Judd. Produkce: David Groves. Text: A, N, F. Nahráno: 10/2004, Michael Fowler Center, Wellington, Nový Zéland. Vydáno: 2005. TT: 64:30. DDD. 1 CD EMI Classics 5 57605 2 (EMI).

Při prvním poslechu jsem měl nutkání zvolat, že slyším nového Bryna Terfela. Stejný hlasový obor, stejné zaměření na počátku kariéry, pro pěvecký svět kdysi podobná exotičnost rodiště (u Terfela Wales, u Lemalu Nový Zéland), podobná výraznost talentu, v obou případech výjimečné přirozený hlasový dar. Přesto je tu určitý rozdíl. Lemalu má přece jen o něco menší objem nádherně měkkého a barevného hlasu, což je patrné například u Verdiho Falstafa nebo Boitova Mefistofela . Naopak má pohyblivější hlas, takže rychlé pasáže v Rossinim (Lazebník sevillský ) jsou transparentnější. O to víc překvapí, že je zbytečně někdy frázováním zatěžuje... Nádherné jsou všechny mozartovské árie (Don Giovanni , Kouzelná flétna, Figarova svatba ) i Gounodův Faust , Čajkovskij (Evžen Oněgin ) příjemně překvapí jazykovou úrovní a vcítěním se do specifické dikce této hudby. I když jsem tohoto zpěváka ještě neviděl na jevišti, je jasné, že se jedná o inteligentního člověka s obrovským talentem. U EMI je to v krátké době jeho druhý projekt (na prvním zpívá za spolupráce dvorního pianisty EMI Rogera Vignolese písně Brahmse, Schuberta, Faurého atd.). Jestliže se Lemalu již naučil neustupovat z "ne" a je na sebe hodně přísný, pak ho čeká velká kariéra.

Vydavatel: EMI Classics/EMI

Stopáž: 64:30

Nahráli: Jonathan Lemalu - basbaryton, New Zealand Symphony Orchestra, James Judd