středa, 18. srpen 2004

Johann Sebastian Bach: Orchestrální suity BWV 1066 - 1069

Napsal(a) 

booklet booklet
Další CD souboru hrajícího na dobové nástroje je tentokrát zaměřeno na Bachovy Orchestrální suity. Nutno říci, že ve srovnání s předešlým händelovským snímkem (Telarc CD-80594) je u Boston Baroque znát značný kvalitativní posun. Provedení je jistější, intonačně téměř bezchybné (až na pár "nečistot" v trubkách), vyrovnané a mnohem sdělnější. (Zvlášť vydařené jsou vstupy hobojů s fagoty, například v Ouvertuře Suity C dur .) Martin Pearlman akcentuje především barvy nástrojů a kompaktní zvuk, je znát, že má své zavedené pojetí barokních afektů a za svým názorem si pevně stojí. S čím by se dalo polemizovat, jsou tempa, která by snesla větší vyostřenost směrem ke krajním polohám, a občas snad zbytečná výrazová uhlazenost namísto vtipného zajiskření.

Navzdory těmto detailům je pro posluchače potěšitelné, že se setkává s interprety, kteří i přes slušný počet nahraných snímků na sobě nepřestávají pracovat, dokážou leccos vylepšit a na výsledku je jejich snaha znát.

Vydavatel: Classic

Stopáž: 73:32

Nahráli: Boston Baroque, Martin Pearlman

Body: 4 z 6

Dina Šnejdarová

Hudbě se věnuje přibližně od svých pěti let. Postupně prošla školením klavír-varhany-cembalo-dirigování-liturgická praxe-základy zpěvu a muzikologie (FF UK), souběžně s tím se řadu let věnovala klasickému baletu pod vedením nezapomenutelné Dagmar Špryslové a krátce též scénickému tanci (Vysokoškolský umělecký soubor, dnes Taneční centrum Praha). Její „hudební mámou“ se stala pedagožka Alena Kuklová, rodačka z Poličky, díky níž neztratila radost z hudby a přibližně v devíti letech objevila tvorbu 20. století, zejména Bohuslava Martinů a Bély Bartóka. Za průnik do hudebně-analytického myšlení vděčí varhanici Miroslavě Svobodové, za překonání obav z improvizace Jitce Chaloupkové (Konzervatoř České Budějovice). V muzikologii se soustředila na hudbu starších období. Pracovala jako zástupkyně šéfredaktora Harmonie, spolupracovnice ČRo Vltava, editorka koncertních programů FOK, knihovnice Hudebního oddělení NK ČR. V současné době se věnuje vzdělávání svých dvou dcer a hudební publicistice (Harmonie, Czech Music Quaterly, FOK, Česká filharmonie, Pražské jaro), provozuje též autorský Dinin nevyvážený blog (dinasnejdar.blogspot.cz). Jejím nej- autorem je již od dětství Johann Sebastian Bach.

Komentáře

Czech English French German Italian Portuguese Spanish

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.