Jan Hasenöhrl – G. Tartini: Concerto in D, G. F. Telemann: Concerto in D, J. F. Fasch: Concerto in D, J. Haydn: Concerto in Es, J. N. Hummel: Concerto in Es

Jan Hasenöhrl – trubka, Jan Hykrda a Jan Burian – trubky (Telemann), Český národní symfonický orchestr (vedoucí: Antonín Hradil). Text: Jap., A. Nahráno: 2009, 2010, Studio ČNSO, Praha. Vydáno: 2011. TT: 55:06. DDD. 1 CD Victor VICC-60775.

Jednou z pozoruhodných osobností pražské hudební scény je už řadu let Jan Hasenöhrl . Nejdřív byl skvělým trumpetistou, po Sametové revoluci odmítl být součástí chaosu, který zavládl v hudbě, využil nové možnosti svobodného podnikání, osamostatnil se, založil nejprve menší orchestr, který přerostl do klasického symfonického tvaru a v roce 1993 uskutečnil první koncert svého Českého národního symfonického orchestru . Ten díky koncepční práci a spolupráci s dobrými dirigenty dospěl až do dnešního stádia, kdy je stabilizovaným a respektovaným tělesem. Je těžko uvěřitelné, že v dnešní ekonomicky komplikované době dokáže orchestr zabezpečit a to bez podpory státu! Trumpetová deska, která je možná splněním jeho snu, potvrzuje, že je stále výborným muzikantem. Jeho tón je měkký, s velkým barevným rozsahem, technicky suverénní a intonačně jistý. Každopádně interpretace pětice koncertů je kvalitní, i když bych našel zářivější podání (André, Balsom, Hardenberger) a není překvapující nebo takzvaně autentická, což však asi nebylo ani záměrem. Kromě dobře známé trojice koncertů od Giuseppe Tartiniho, Josepha Haydna a Johanna Nepomuka Hummela je zde méně hraný Telemannův koncert pro tři trubky a efektní koncert od Johanna Friedricha Fasche – prostě jakési trubkové best of. Škoda, že pro českého zájemce asi nebude snadné desku japonské provenience sehnat (http://www.jvcmusic.co.jp ).