sobota, 19. říjen 2002

Itzhak Perlman: Rhapsody

V rámci bezpočtu kompilačních výběrů je tento Perlmanův svým způsobem i zajímavý. V prvé řadě dokumentuje interpretační umění jednoho z nejlepších světových houslistů. Ačkoli nahrávka soustřeďuje skladby, jež ono souborné označení Rapsodie charakterizuje, nepůsobí jednolitě, neboť střídá komorní skladby s orchestrálními. I když tedy patří Adagio ze třetí Brahmsovy Sonáty d moll k tomu nejkrásnějšímu z houslové literatury, mezi orchestrálně upravenou Humoreskou a široce aranžovaným tématem Maxe Steinera spíše zaniká. Ještě hůře dopadlo Paganiniho Duo pro housle a kytaru . Zajímavostí pro posluchače může být setkání s kompoziční tvorbou současných amerických skladatelů Williama Waltona, Johna Williamse a Maxe Steinera. Smyslem tohoto CD zůstává skvělé umění houslistovo, které oslovuje v každé, byť krátké skladbě. Zaposloucháme-li se do zmíněného Brahmsova Adagia, uvědomujeme si, že je hraje citlivý, perfektní a hluboce zainteresovaný interpret. Brilance v Chaussonově Sicilianě z Houslového koncertu a širokodechost kantilény v úpravě Dvořákova Slovanského tance (s vydatnou podporou krásy tónu spoluhrajícího Yo-Yo Ma ) jsou fascinující. Deska splní očekávání nejširších vrstev posluchačů klasické hudby.

Vydavatel: Sony Clasical / Sony Music Bonton

Stopáž: 55:58

Nahráli: Itzhak Perlman - housle, Yo-Yo Ma - violoncello, John Williams - kytara, Julliard String Quartet, Pittsburgh Symphony Orchestra, Boston Symphony Orchestra, Seiji Ozawa