pátek, 16. květen 2003

Ian Bostridge: The Noël Coward Songbook - Noël Coward

"Kdo byl Noël Coward?" zeptá se pravděpodobně leckdo, neboť jméno Iana Bostridge příznivcům písňové interpretace rozhodně neznámé není. Díky známému interpretovi se tak dostáváme k neznámému repertoáru, a to je třeba označit za chvályhodný dramaturgický počin. Bostridge je skvělým interpretem Schuberta, Schumanna, ale také Benjamina Brittena a Ralpha Vaughana-Williamse. K propagaci skladatelů své vlasti přispěl nyní i snímkem z písní Noëla Cowarda. Coward (1899-1973) byl jedním z nejúspěšnějších anglických dramatiků své doby a pro své hry psal vlastní texty i hudbu, byl oblíbeným hercem (k jeho parádním rolím patřil Charles Wykeham v Thomasově Charleyově tetě ), revuálním zpěvákem, tanečníkem a kabaretiérem. Dnes už je sám postavou skečů, povídek a scénářů, točících se dějově kolem revue, muzikálu a filmu. Máte-li zbytečných 25 liber, můžete se stát členem Cowardovy společnosti v Londýně. Ian Bostridge je interpretem s obdivuhodně širokým stylovým záběrem. Tak jako romantiky interpretuje s citlivě odváženou dávkou bolesti duše, která k nim patří, tak zde stejně citlivě odvažuje ironii, cynismus, lascivnost, která je povrchem hořkého jádra. Lehkost a přirozená barva jeho hlasu, rytmická spontánnost a naprosto samozřejmě cítěné blue-tones, a vynikající partneři (Sophie Danemann má podobnou barvu hlasu jako Sarah Brigthman, skvělý klavírní doprovod Jeffrey Tate ): snímek pro nostalgické chvíle, ale také potvrzení o velmi, velmi ošidném klasifikování "vyšších" a "nižších" žánrů. Není malých rolí.

Vydavatel: EMI Classics / EMI Czech Republic

Stopáž: 64:19

Nahráli: Ian Bostridge - tenor, Sophie Danemann - soprán, Jeffrey Tate - klavír