čtvrtek, 19. květen 2005

Giuseppe Tartini: Sonáty a moll, g moll "Didona abbandonata", h moll, e moll č. 1 Velká sonáta F dur op. 1

Jaroslav Svěcený - housle, Jana Navrátilová - cembalo. Produkce: Subiton. Text: Č, N, A. Nahráno: 30. 8. - 2. 9. 2004, Zámecká kaple Zjevení Páně, Smiřice. Vydáno: 2004. TT: 50:09. DDD. 1 CD Subiton SUB 0017-2.

Dalším titulem v řadě "Famous Czech Violins", kde představuje Jaroslav Svěcený staré i soudobé české a zahraniční houslaře a jejich díla, je disk spjatý s malým východočeským městečkem Smiřice a jeho nadhernou zámeckou kaplí, jejíž stavitelem byl buďto Kryštof Dienzenhofer nebo Jan Santini. Tento barokní skvost byl určitě inspirujícím prostředím pro nahrávku sonát Giuseppe Tartiniho. Nejčastěji je z díla tohoto určitě mimořádného houslisty a skladatele nahrávána jeho Sonáta Ďáblův trylek (Mutter, Grumiaux, Milstein, Shaham, Oistrach, Perlman, Příhoda...), které se Svěcený moudře vyhnul a zaměřil svoji pozornost na málo známé opusy. Příjemná deska s příjemnou hudbou je ozdobena zvukem šesti nástrojů z odkazu Jana Oldřicha Eberleho, Františka Špidlena, Františka Vitáčka a Karla Pilaře. Dlužno dodat, že Jaroslav Svěcený je iniciátorem hudebního festivalu ve Smiřicích, jenž oživuje tuto kouzelnou lokalitu.

Vydavatel: Subiton

Stopáž: 50:09