čtvrtek, 31. leden 2002

Georg Friedrich Händel: Messiah HWV 56

V předvánoční čas přišel na trh s novou výtvarnou ambaláží soundtrack k filmu Williama Kleina Le Messie ; na rozdíl od předchozích highlights (459 615-2) nabízí teď firma celou nahrávku Händlova Mesiáše . Zpěváci jsou zkušenými interprety barokní hudby a nemají zásadní stylové problémy, dominují podmanivé hlasy kontratenoristy Briana Asawy a tenoristy Johna Marka Ainsley . Kupodivu dost nevýrazně se prezentuje Magdalena Kožená . Je znát, že nahrávka je čtyři roky stará; dnes už zpívá lépe. Hlavní problém nahrávky je však v koncepci dirigenta. Marc Minkowski se potácí mezi, trochu zkratkovitě řečeno, francouzským a anglickým viděním a interpretací Händla. Orchestr hraje velmi dobře, horší je to s výkonem sboru. Kdybych jej měl posuzovat jen podle této nahrávky, tak by mezi špičkové sbory rozhodně nepatřil. Další problém je pak v tom, že Deutsche Grammophon/Archiv Produktion má v katalogu dvě výborné nahrávky: starší Trevora Pinnocka a poměrně nedávnou Paula McCreeshe.

Vydavatel: Universal Music

Stopáž: 48:20, 74:52

Mým rodným městem jsou Pardubice, kde jsem se učil hrát na housle a violu. Housle a zpěv jsem studoval na Konzervatoři pro mládež s vadami zraku v Praze. V témže městě absolutorium oboru hudební věda na FF UK. Do pracovního procesu vstoupiv ještě před vysokou školou ročním pobytem v Pěveckém sboru AUS. Po skončení muzikologie, kde moji diplomovou práci vedl Petr Eben, nastoupil jsem v roce 1984 do knižní redakce nakladatelství Editio Supraphon. Od roku 1989 jsem působil několik let v Pěveckém sboru Českého rozhlasu. Po jeho vymazání z českého hudebního života  jsem se stal v roce 1994 členem týmu, později šéfredaktorem časopisu Harmonie, který se brzy stal nejlepším tištěným hudebním médiem České republiky. Jsem partnerem manželky nejlepší ze všech, otcem tří dětí a dědečkem (zatím) sedmi vnoučat.